Windows

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Windows

Innleggav Nils Arne Standal » tir 18.03.2014 15:00

Ser ut til at jeg ikke kommer utenom windows og trenger kun å kjøre SmartTrak som krever XP eller 2000,MB eller 98. Dette programmet kommuniserer via IR link men denne er komatibel med mac. Noen som har ide om beste løsningen her?
medlem i 120 måneder
 

Re: Windows

Innleggav freddjoh » tir 18.03.2014 15:16

Det finnes flere virtualiseringsmuligheter på Mac når det gjelder Windows. Den som tar minst plass heter CrossOver. Test den først, så kan du undersøke Parallells eller VMWare.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Windows

Innleggav Nils Arne Standal » tir 18.03.2014 18:30

Takker. Innstallerte crossover og åpner SmartTrak men får opp melding om at Microsoft Jet ikke finnes og må lastes ned fra Microsoft. Her er mange versjoner å velge i her. (Helt fra wind 98 og oppover) Hvordan finner man ut hvilken man skal laster ned?
Programmet er heller ikke listet opp i listen over programmer som er testet i Crossover men det virker kanskje likevel?
medlem i 120 måneder
 

Re: Windows

Innleggav freddjoh » tir 18.03.2014 20:11

Jeg må innrømme at jeg ikke kan så mye om akkurat det. Jeg sluttet å bruke Windows frivillig i 2000, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med denne. Kanskje noen andre kan hjelpe deg?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Windows

Innleggav olavl » tir 18.03.2014 21:32

Nils Arne,

bruk Crossovers "What runs" oversikt. Og, du kan også bruke WineHQ for informasjon. Det ser ut som om de anbefaler versjon 4.0 SP 8. Ref: http://www.codeweavers.com/compatibilit ... pp_id=6923

Der er også en opsjon til her (utover det som er nevnt over). Oracle VirtualBox. I utgangspunktet gratis, men krever då lisens på OS.

mvh,
Olav

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Windows

Innleggav Nils Arne Standal » tir 18.03.2014 23:02

Olav

Takk for info. Fekk installer denne men når jeg prøver å åpne programmet får jeg meldingen "Jet error No microsoft Jet Found" så dette ser ikke ut til å virke nei.
Får vel prøve dei andre forslagene før jeg gir meg men måtte tvinge macen til tvungen avslutning for første gang siden jeg kjøpte den.
Windows er ikke akkurat noe jeg lengter tilbake til nei :-)
medlem i 120 måneder
 

Windows

Innleggav scrabble » ons 09.04.2014 22:20

Jeg bruker parallels pga en del prg til jobb. Har versjon9, og testet xp - funket fint
Men har w8 på den nå.
Bare sørg for å ha nok ram å dele ved parallels :)
medlem i 206 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron