Dele word-dokument

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Dele word-dokument

Innleggav fjellhamsteren » søn 23.03.2014 21:52

Jeg lurer på hvordan jeg kan dele opp et Word-dokument med Office 2008 for Mac? (NB - ikke via bootcamp, innstallert rett på macen siden det er mac-utgave).

Jeg skulle nemlig hatt delt dokumentet i to. Dette fordi jeg skal ha forside + innholdslifte (dvs. de 2-3 første sidene i dokumentet) UTEN sidetall, for så å begynne på side 1 på dokumentets side 3 eller 4. Kan noen trinn for trinn fortelle meg hvordan jeg gjør dette?
medlem i 135 måneder
 

Re: Dele word-dokument

Innleggav Kurtis » søn 23.03.2014 22:28

Hei
To fremgangsmåter:
1) Lage side 1-3 uten sidetall og nytt dokument med side 4-slutt der du setter inn sidetall i bunnteksten, og definerer at det skal starte med 4.
2) Meny>Format>dokument..., sjekk spesiell forside og definer om det gjelder hele dokumentet eller herfra og fremover. Gjør det samme for side 2 og 3. På side 4 definerer du sidetall og starter det fra 4. Du må prøve deg litt fram for å finne løsningen. Etter litt om og men fikk jeg det til i Office 2011. Som du skjønner har jeg ikke 2008 versjonen, men tror du klarer det med 2008 versjonen også. Lykke til.
medlem i 201 måneder
 

Re: Dele word-dokument

Innleggav Grubasek » man 24.03.2014 9:47

@Kurtis:

Du lager vel ikke et nytt dokument fra side 4; du setter vel inn et inndelingsskift og starter sidenummereringen derfra? Eller har jeg misforstått? :-)

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Dele word-dokument

Innleggav Kurtis » man 24.03.2014 11:45

@ Grubasek
Jo, i alternativ 1 anbefaler jeg dette.
Men ikke i alternativ 2.
Om du misforstod vet jeg ikke...
Tror kanskje vi mener det samme, men skriver forskjellig :)
medlem i 201 måneder
 

Re: Dele word-dokument

Innleggav fjellhamsteren » ons 26.03.2014 19:26

Jeg får det altså ikke til jeg, må være over snittet dum :rolls eyes:
medlem i 135 måneder
 

Re: Dele word-dokument

Innleggav Grubasek » ons 26.03.2014 19:42

1. Lag de 2-3 første sidene på vanlig måte (uten sidetall).

2. På slutten av siste side setter du inn et inndelingsskift (du finner det valget i menyen Insert, Break, Section Break (Next Page)).

3. Da får du en ny side (f.eks. side 4), og på denne siden legger du inn sidenummereringen (Insert Page Numbers) og sier at den skal starte med side nr 1.

Jeg har bare en engelsk versjon av Word 2011; derfor engelske menyvalg.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Dele word-dokument

Innleggav fjellhamsteren » ons 26.03.2014 21:47

Jeg gjør som du sier, men sidetallene kommer opp fra første side fremdeles *klø seg i hodet*

Edit: ja, nå gikk det. Men sidetall kommer opp på de første sidene også, og da hjelper det lite at de begynner på 1 der jeg vil…

Edit2: jeg har nok et blondinegen for mye, for etter litt knoting gikk det!! Takk, nå er masteroppgaven redda :bitchin:
medlem i 135 måneder
 

Re: Dele word-dokument

Innleggav Grubasek » ons 26.03.2014 23:00

Fine greier! :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]