Faktraprogrammer for pc på Mac

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Faktraprogrammer for pc på Mac

Innleggav Rumlebass » søn 27.04.2014 18:50

Hei.
Må bytte ut min MacBook Pro snart grunnet skjermen, og at den er gammel. Men jeg tenker da på en Mac Mini med 1 TB lagring.
Men da er jeg over til mitt egentlige problem og spørsmål.
Jeg har starta for meg selv og skal kjøre Faktura 2000 på denne Macen. Men hvordan får jeg kjørt windowsprogrammer på min nye Mac. Og jeg må samtidig laste inn en CD for å få dette programmet. Så den må være kompatibel med en på mac språket Apple USB Superdrive. Vil dette være den beste løsningen for å installere ny programvare, eller er det en annen brenner som er bedre.
Til slutt . Finnes det en måte å samkjøre en ipad med enne mac mini slik at jeg når jeg kommer hjem etter å ha kjørt ut noen fakturaer bare kan synkronisere IPaden og Mac Mini slik at de er samkjørt med tanke på fakturaer og dette Faktura 2000 programmet
medlem i 119 måneder
 

Re: Faktraprogrammer for pc på Mac

Innleggav Welix » søn 27.04.2014 19:22

Hei

Dette er ikke svar på ditt spørsmål :-) Jeg har også et lite firma, hvor jeg etter mye leting etter gode og enkle fakturaløsninger landet på conta-faktura. Veldig enkelt og oversiktlig webbasert fakturaprogram, som er gratis i bruk så lenge men tar jobben med å skrive ut og postlegge faktura selv, eller bruker epost eller EHF- format. Det geniale med conta-faktura er at jeg kan starte på fakturaen før jeg reiser til en kunde, fullføre den F.eks på ipaden etter at jobben er gjort og sende den elektronisk med en gang :-)
medlem i 159 måneder
 

Re: Faktraprogrammer for pc på Mac

Innleggav geirill » søn 27.04.2014 21:19

http://fakturo.no er jo genial. koster noe, men det fakturerer du bare kunden.
normalt med fakturagebyr på 39,-
medlem i 181 måneder
 

Re: Faktraprogrammer for pc på Mac

Innleggav Rumlebass » søn 27.04.2014 21:23

Takker for svar. Men jeg ser ikke at det er noe lagerstyringsprogram i dette. For jeg skal jo selge varer. Og derfor er jeg avhengig av at lageret automatisk justeres når jeg selger en vare
medlem i 119 måneder
 

Re: Faktraprogrammer for pc på Mac

Innleggav jerry.c.bush » søn 27.04.2014 22:19

Alt etter operativsystemet du har på din gamle Mac så skal du jo kunne ta dette med deg til din nye Mac uten å måtte reinstallere noe. Om du har disse installert på din Mac fra tildligere da må skjønne....

Dette kan gjøres på flere måter.

Den enkleste er nok å overføre brukermappen din fra din gamle maskin til den nye.
Dette kan du gjøre ved å koble maskinene sammen med -Mini DisplayPort til Firewire 800 og Firewire 800- eller -Mini DisplayPort til Firewire 800 og Mini DisplayPort til Firewire 800-.
Starte opp din gamle maskin samtidig som du holder nede tasten T. Da vil denne blit satt i Target modus. På din nye maskin får du, under første oppstart, spørsmål om du vil hente data fra en Time Machine Backup, en annen disk eller en annen Mac.

Om du ikke har dette installert på din tidliger Mac så ville jeg absolutt kikket etter noe som er laget for Mac og ikke noe du må trikse til for å få bruke på kanskje lugubre og vanskelige måter...

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]