Innstallere Windows 8.1 på iMac uten CD

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Innstallere Windows 8.1 på iMac uten CD

Innleggav Misswinter » lør 23.08.2014 15:49

Jeg ønsker å sette opp Windows 8.1 på min iMac med Boot Camp, men vet ikke helt hvordan jeg skal få til dette da jeg ikke har CD-driver?
Planen var egentlig å laste ned Windows 8.1 via Microsoft Store, men disse kommer i .exe og ikke i ISO. Spurte om hjelp hos kundestøtte, men de visste ikke hvordan man fikk innstallert Windows på Mac når man ikke får brukt CD.

Så, kjære kloke Mac-brukere, hvordan får jeg det til?
medlem i 116 måneder
 

Re: Innstallere Windows 8.1 på iMac uten CD

Innleggav lazyjacket » lør 23.08.2014 17:12

Du må få tak i en .ISO rett og slett. Den enkleste veien jeg kan tenkte meg er via en torrent, også bare kjøpe en lisens (om du ikke har en fra før).

Alternativt blir å finne noen med CD/DVD-drev og rippe en Win8 disk til .ISO og dermed flytte det over på din Mac.
medlem i 132 måneder
 

Re: Innstallere Windows 8.1 på iMac uten CD

Innleggav Misswinter » lør 23.08.2014 19:19

Jeg har en MacBook med cd-rom, kan jeg feks bruke den til å lage iso-fil av cden? Må jeg bruke noe program til det, isåfall hvilke?
medlem i 116 måneder
 

Re: Innstallere Windows 8.1 på iMac uten CD

Innleggav jerry.c.bush » lør 23.08.2014 19:55

Bruk diskverktøy som ligger på Macen til å lage iso.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Innstallere Windows 8.1 på iMac uten CD

Innleggav Helge Hafstad » lør 23.08.2014 22:12

Her er en lenke til hvordan du gjør dette fra en USB-minnebrikke:

http://www.howtogeek.com/186907/how-to- ... boot-camp/

Det er imidlertid ikke alle minnebrikker som godtas som bootbare av Mac OS X, så bruk helst en av et noenlunde kjent merke, fx Kingston. Husker at det var en del kluss med det, så ikke gi opp på første forsøk.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Innstallere Windows 8.1 på iMac uten CD

Innleggav OutOfLine » lør 23.08.2014 22:56

Kjøp en USB CD/DVD-spiller til 300,- på Elkjøp/whatnot. Du kan også dele ut CD/DVD-platen fra en annen Mac.
medlem i 193 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]