Problemer med Bootcamp, hvor har lagringsplassen blitt av?

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Problemer med Bootcamp, hvor har lagringsplassen blitt av?

Innleggav sahara » man 20.10.2014 10:50

Hei!
Håper noen kan hjelpe meg, for nå har jeg virkelig fått gjort noe dumt her.
Jeg startet å lage en windows partisjon i Bootcamp. Alt gikk bra, helt til maskinen låste seg. Da den hadde stått helt låst i to timer, måtte jeg skru den av. Da jeg startet maskinen igjen, og gikk inn i Bootcamp, får jeg nå beskjed om at jeg ikke har plass til å lage en partisjon. Tydeligvis har systemet laget partisjonen, for jeg hadde nok av lagringsplass tidligere. MEN, jeg aner ikke hvordan jeg skal få frigjort denne plassen igjen, da hverken Bootcamp eller Diskverktøy viser noe om dette.

På forhånd takk for hjelpen!!
medlem i 169 måneder
 

Re: Problemer med Bootcamp, hvor har lagringsplassen blitt a

Innleggav Fluffy » fre 24.07.2015 1:20

Nå er det en stund siden jeg brukte Bootcamp sist, men hvis ikke noe er forandret der så starter du bare Bootcamp innstallasjonen, også skal det etterhvert dukke opp ett valg for sletting av Bootcamp. Funker dette er det bare å prøve igjen.
medlem i 206 måneder
 

Re: Problemer med Bootcamp, hvor har lagringsplassen blitt a

Innleggav Jonas.J » fre 24.07.2015 16:20

Dersom systemet har opprettet partisjonen er det bare å sette inn Windows installerings dvd/minnepenn. Denne vil finne partisjonen og når du kommer så langt formaterer du partisjonen på nytt.
Windows vil formatere partisjonen til NTFS.
Etterpå vil Bootcamp-partisjonen vise, selv om den kanskje heter noe helt annet.
I bunn og grunn trenger du ikke å bruke Bootcamp. Det holder med å laste ned Bootcamp-driverne, lage en partisjon, og formatere den i Fat 32 (Husk "Master Boot Record" i "Valg").
Gjør etterpå som først nevnt.
medlem i 151 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron