Word 2011 - Dokument låser seg under arbeid

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Word 2011 - Dokument låser seg under arbeid

Innleggav geron2 » fre 26.12.2014 15:42

OS Yosemite

Word 2011 har 'oppført' seg helt normalt inntil for et par dager siden. Vet ikke at det ble gjort eller hendte noe med maskinen på det tidspunktet.

Mens jeg jobber med dokumentet som har både tekst og figurer, låser dokumentet seg om jeg forsøker å slette tekst, eller endre tekst i figurer. Sjekker info om dokumentet, men det er ikke skrivebeskyttet, og jeg som bruker har fortsatt lese og skriverettigheter. Om jeg lukker dokumentet og åpner det på nytt er det fortsatt låst. Hvis jeg merker tekst og kopierer til et nytt Word dokument er alt låst.

Har forsøkt å åpne dokumentet i OpenOffice, og det går bra med teksten, men figurer vises ikke.

Håper på en løsning, det er ikke måte hva jeg har samlet opp som jeg skal skrive i løpet av julen :-)
medlem i 164 måneder
 

Re: Word 2011 - Dokument låser seg under arbeid

Innleggav Ove » fre 26.12.2014 16:30

Min frue hadde lignende problemer med Word 2011 på sin MacBook Pro fra 2011 nå i høst, da kjørte maskinen Mavericks, og problemet begynte muligens etter en av sikkerhetsoppdateringene til Microsoft Office 2011.

Så installerte jeg Yosemite 10.10.1 på hennes maskin like før jul, og det virket som Word da begynte å oppføre seg normalt igjen.

Sjekk at du har nyeste Yosemite (10.10.1) og nyeste versjon av Word, som er 14.4.7 (141117).
medlem i 230 måneder
 

Re: Word 2011 - Dokument låser seg under arbeid

Innleggav geron2 » fre 26.12.2014 16:49

Sjekket, og jeg har begge disse versjonene. Så da er et mulig problem krysset av på feilsøkingslisten :-)
medlem i 164 måneder
 

Re: Word 2011 - Dokument låser seg under arbeid

Innleggav Ove » fre 26.12.2014 17:11

Bra så langt. Nå husker jeg at i min frues Word var det ikke bare enkelte dokumenter som låste seg, men i vinduet "Tvungen avslutning" var Word i rødt med beskjeden "svarer ikke", og programmet måtte tvangsavsluttes derfra.

Det virker ikke som det er like ille hos deg (ifølge det første du skrev), så det er muligens et helt annet problem ute og går?

Nå skal jeg sjekke litt på Apple-sider om dette er et kjent problem, og kanskje noen som vet bedre enn meg kommer inn her i gården med gode forslag.
medlem i 230 måneder
 

Re: Word 2011 - Dokument låser seg under arbeid

Innleggav geron2 » fre 26.12.2014 17:25

Beklager feil posting. Har flyttet innlegget til rett emne :-)
Sist endret av geron2 den fre 26.12.2014 20:26, endret 1 gang
medlem i 164 måneder
 

Re: Word 2011 - Dokument låser seg under arbeid

Innleggav Ove » fre 26.12.2014 17:31

Hei geron2, den nyeste kommentaren din er jeg sikker på skulle hit:

viewtopic.php?t=297025

Antar du flytter den, eller noe sånt?
medlem i 230 måneder
 

Re: Word 2011 - Dokument låser seg under arbeid

Innleggav geron2 » fre 26.12.2014 17:55

Hei! Ja, det skulle ikke undre mg - multitasking er ikke for menn tydligvis :-)

Skal forsøke å flytte, første gang jeg må gjøre noe så skummelt.....
medlem i 164 måneder
 

Re: Word 2011 - Dokument låser seg under arbeid

Innleggav Ove » fre 26.12.2014 18:36

Antagelig må du kopiere hele innlegget over til nytt innlegg i den andre tråden.

Så bruker du blyant-symbolet her og endrer innholdet, det går visst ikke å slette egne innlegg totalt, men man kan slette hele teksten og skrive noe annet, innefor en viss tidsramme.

RED.: Dét gikk jo bra. — Har ellers ikke funnet ut noe mer om Word-problemet, dessverre.
medlem i 230 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]