Word på mac til PDF

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Word på mac til PDF

Innleggav guirjoh » søn 31.05.2015 22:02

Jeg har skrevet et dokument med mange overskrifter der jeg har brukt STILER som overskrift 1, overskrift 2 og brødtekst. Så har jeg satt inn innholdsfortegnelse og alle overskriftene mine har dukket opp der. Så konverterer jeg dokumentet til PDF og da virker ikke linkene i overskriften lenger. Jeg kan med andre ord ikke trykke på feks kapittel 5 også flyttes jeg automatisk til siden. Jeg har gjort det samme på word på pc og åpnet PDFen i Ibooks og overskriftlinkene har virket? Må jeg gå tilbake til Pc eller finnes det en løsning på Mac'en. Prøvde å lagre via utskrift og PDF, da virket hyperlinken men ikke overskriften.
Er det noen som vet hva som er galt? Eller går det bare ikke an?
medlem i 141 måneder
 

Re: Word på mac til PDF

Innleggav jerry.c.bush » man 01.06.2015 8:36

Dette fungerer i alle fall utmerket i Pages. Vet ikke hvorfor det ikke skal fungere i Word. Om du har Pages på maskinen, så kan du lage en kopi og deretter forsøke åpne dokumentet i Pages og lage en pdf der.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Word på mac til PDF

Innleggav guirjoh » man 01.06.2015 20:59

Hei
Takk for svar. Kan ikke bruke pages fordi jeg må ha dokumentene klare uten for mye styr og endringer. Det blir alltid litt rart - brukt mye tabeller og det er ikke like samarbeidsvillig mellom word og pages.
Skjønner ikke hva det er om det er bare min maskin som tuller..
medlem i 141 måneder
 

Re: Word på mac til PDF

Innleggav Morse » tir 02.06.2015 0:15

Har googlet en hel del uten å finne svar. Foreslår en mail til Microsoft support!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Word på mac til PDF

Innleggav jerry.c.bush » tir 02.06.2015 8:18

I utgangspunktet, så skal du vel bare åpne filen i Pages og deretter lage en PDF, i utgangspunktet. Men nå har jeg ikke testet dette selv så jeg kan ikke si det sikkert. Jeg jobber mest med Excel/Numbers. Jeg vet det er noen forskjeller ute å går. Men utgangspunktet skal være å åpne det og kunne bruke det direkte.

Men som Morse sier, så er vel neste trinn og kontakte Microsoft sin support og høre hva som kan være galt, eller om dette skal fungere i utgangspunktet.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron