Internet Explorer for Mac

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Internet Explorer for Mac

Innleggav adsum » tor 22.10.2015 16:38

Jeg trenger Internet Explorer for å komme inn på intranettet på jobben via VPN. Jeg ser at det ligger mange muligheter til å laste ned på nettet, men er skeptisk, da jeg ikke aner hvem som leverer programmet. Har noen en sikker leverandør?

Jeg ser at sist gang dette ble diskutert her inne, var i 2006. Men problemet finnes altså fremdeles
medlem i 185 måneder
 

Re: Internet Explorer for Mac

Innleggav Valotunk » tor 22.10.2015 16:53

Internet Explorer var sist oppdatert for Mac for 10 år siden. Ubrukelig og en risiko i dag.

Hva med å "late som" du kjører Internet Explorer?

Safari >Valg >Avansert >Vis utvikle-menyen i menylinjen

Eventuelt benytte Wine/Crossover for å kjøre en nyere Windows versjon av Internet Explorer i OS X.

http://winebottler.kronenberg.org/

https://www.codeweavers.com/products/crossover-mac/
medlem i 198 måneder
 

Re: Internet Explorer for Mac

Innleggav Ove » tor 22.10.2015 20:00

"INTERNET EXPLORER 5.2.3 FOR MAC" var den aller siste som Microsoft leverte. Jeg har den faktisk liggende i arkivet mitt:

"InternetExplorer523_en.dmg" — Lastet ned 28. februar 2006, da jeg hadde bruk for den til min iMac 5G PPC fra 2005.

Installasjonspakken inni er datert 12. juni 2003, altså ikke oppdatert på mer enn 12 år. Stay away!
medlem i 230 måneder
 

Re: Internet Explorer for Mac

Innleggav Morse » tor 22.10.2015 22:18

Hvis det bare er intranettet du skal inn på, og ikke proprietære applikasjoner som f.eks. Promap og denslags, så har dere kanskje en Citrixløsning? Sjekk med IT om dette. Er det et større firma du jobber for, bør de ha god greie på Citrix. Enkelte løsninger tillater da innlogging via både Safari, Firefox og Chrome, men som sagt, sjekk med IT. Deres ord er lov - av sikkerhetsgrunner.

Det er også greit å prøve å kjøre IExplorer via Crossover, men sjekk om IT krever IE 9 eller 10 eller 11. Alternativt kan du selvsagt kjøre Win7 eller 8 m/Office 2010 eller 2013 eller nyere fra Bootcamp som en vanlig PC, evt. virtuelt via Parallels - men igjen: Snakk med IT-stammen!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Internet Explorer for Mac

Innleggav tiddylicious » fre 23.10.2015 3:30

Som nevnt, det finnes mange addons for å "spoofe" nettlesere. Det er verdt et forsøk. Hvis ikke ville jeg bedt arbeidsgiver om å tilby en citrix / rdp løsning for dette. Dersom arbeidet krever at du sjekker intranettet, bør arbeidsgiver tilby de ansatte verktøyene for å få det til. Være seg rdp/citrix/en egen maskin. Tåpelig å kreve IE i dagens infrastruktur for noe så enkelt som intranett.

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Internet Explorer for Mac

Innleggav ggt667 » fre 23.10.2015 5:06

Nyeste winternett eggsplorer for mac er ie8 i WINE.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere