Får ikke installert via Boot Camp, "no bootable device"

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Får ikke installert via Boot Camp, "no bootable device"

Innleggav nbjohansen » fre 08.01.2016 13:19

Hei.

Etter å ha installert SSD på min Macbook Pro 15" fra tidlig 2011 skulle jeg legge inn Windows 7 på nytt via Boot Camp. Forrige gang jeg gjorde det i 2011 gikk det problemfritt, men nå får jeg det ikke til.

Jeg har en Windows 7 iso-fil lastet ned fra Windows sine sider. Først var planen å legge det inn med minnepenn og jeg lagde en installeringsdisk ved hjelp av Boot Camp. Det funket frem til maskinen starter på nytt for å starte installeringen av Windows. Da får jeg beskjeden "No bootable device, insert boot disk and press any key". Etter litt googling fant jeg ut at problemet kanskje var at jeg brukte en USB 3.0-pinne, og ikke 2.0. Jeg prøvde på nytt med USB 2.0, men samme problem.

Deretter fant jeg ut at min maskinen min ikke støttet boot via USB, og jeg brente en DVD-disk med iso-filen. Prøvde på nytt, men fortsatt samme problem.

Et annet tips var å holde inne options-knappen under oppstart for å kunne velge oppstartsdisk, men her kan jeg kun velge den vanlige SSDen med OSX.

Oppsummert har jeg altså:
-Lagd minnepenn for Windows med USB 2.0
-Lagd minnepenn for Winows med USB 3.0
-Brent DVD med Windows
-Holdt inne Options under oppstart, kan kun velge OSX

Nå er jeg ganske rådvill. Er det noen med tips til hva jeg kan gjøre for å få installert Windows? :)
medlem i 99 måneder
 

Re: Får ikke installert via Boot Camp, "no bootable device"

Innleggav Grubasek » tir 03.05.2016 18:30

Ifølge denne listen (står et stykke nede på siden) kan du ikke installere Win10 under Boot Camp på denne maskinen; den er for gammel.

Edit: Svarte feil på spørsmålet ditt.

Kanskje denne kan hjelpe?

http://macintoshlinux.blogspot.com/2013 ... thout.html

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Får ikke installert via Boot Camp, "no bootable device"

Innleggav kajac2 » tir 03.05.2016 20:01

Jeg kan installere Windows 10 på min MacBook fra 2006. Gamle Macer har bedre støtte for nye Windows-versjoner enn Mac-versjoner.

Når det er sagt, er det Windows 7 trådstarter prøver å installere, ikke Windows 10 :)
medlem i 197 måneder
 

Re: Får ikke installert via Boot Camp, "no bootable device"

Innleggav Grubasek » tir 03.05.2016 20:17

@kajac2:

Hvis du leser hele posten min vil du se at jeg rettet det til Windows 7! ;)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]