Windows på løs SSD

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Windows på løs SSD

Innleggav mactiss » man 10.10.2016 15:58

Hei,

Tenkte jeg ville prøve kjøre Windows fra min MBPr.
Jeg har en SSD disk liggende som jeg ikke bruker(rest etter en pc jeg bygde). Jeg lurer på om jeg kan innstallere Windows på denne løse SSD å koble de gangene jeg skal kjøre Windows, er dette mulig å få til?
Jeg har et Usb – kabinett til denne SSD, men det blir muligens veldig tregt? Hvor kjapp vil en SSD koblet til via tunderbolt kabinett oppleves?

Og, om det kan fungere slik jeg skisserer, er det noen som har kunnskap om hvordan dette gjøres i praksis?
medlem i 128 måneder
 


Re: Windows på løs SSD

Innleggav mactiss » tir 11.10.2016 9:58

Hei, og takk for link.
Jeg er ikke veldig stø i engelsk, så kjører litt google translate:- )
Men jeg oppfattet det slik at det skulle gå ann og at det ikke trengte å gå via bootcamp….?

Jeg for min del har Win 7 pro på DVD. Er det riktig at jeg da setter denne i cd-kassa og setter i gang. Da vi jeg få spørsmål om hvor jeg vil innstallere, da velger jeg den eksterne SSD. Etter at innstallasjon er ferdig så holder jeg tilvalg knappen nede under oppstart for å velge å starte fra ekstern SSD?

Var det så enkelt eller har jeg gått glipp av noe essensielt?

Og, om jeg heller skulle velge å innstallere Windows på den interne disken(jeg har bare 256 GB) hvordan er det om jeg vil ta en clean innstall av mac os, sletter jeg også da Windows?
Hva om jeg får virus på Windovsen, vil da også mac os bli påvirket?
medlem i 128 måneder
 

Re: Windows på løs SSD

Innleggav mactiss » tor 05.01.2017 15:43

feilpostet
medlem i 128 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron