nytter ikke å fikse iPod, hva gjør jeg nå?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Innleggav segrov » ons 18.01.2006 16:16

ameneon skrev:husker faktisk den tråden der... :)
tydelig at det er veeeldig viktig hvem man snakker med for å få en mest mulig smertefri samtale.


Be om å snakke med en nordmann - det hjelper mye:)
medlem i 250 måneder
 

Innleggav NuSkool » ons 18.01.2006 16:27

Nå ser det ut som om du har fått fikset det, hvis ikke kunne du jo alltids prøvd det jeg gjorde: En utrolig iPod historie... :-D

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 18.01.2006 17:07

hehe. fantastisk bra. har hørt rykter på discussions.apple.com om folk som har ristet litt i disken og fått den til å fungere. merkelig egentlig. men morsomt. :)

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav superjon » ons 18.01.2006 17:11

nå skal jeg prøve på en harddisk som har fått seg en trøkk for mye. lagt den på hylla jeg, men prøve nå :)
Måtte nemlig bytte ut den interne i maskinen. men fortsatt litt problemer, men lager en ny tråd på det jeg, så kanskje noen har noen tips :)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav thalibra » ons 18.01.2006 18:29

Nesten samme skjedd med meg, med min 4th generation 20gb ipod.har høytalere med dockstasjon som jeg smekker ipoden i om kvelden, så kommer den på som vekkerklokke om morningen. Fine ting. Men i dag bare begynte den å hoppe forbi alle sangene(prøvde å loade sangen i et par sekunder før den gikk videre i til neste). Rart. Så jeg skrudde den av og på. Samme. Så jeg resettet den(først sånn holde noen knapper i 6 sek, og så sånn helt), og siden det er alt jeg har kunne fått ut av den dette: Et eple og eh.. heh, nå skulle jeg skru den på for å se hva som stod, men så startet den seg, så jeg kobler den til pcen. Kommer opp do not disconnect på ipoden, mn får ikke kontakt med pcen. Så jeg prøver å konfigurere ipoden ved hjelp av ipod cden som fulgte med ipoden. Gikk for å se tv en stund, i et kvarter ca. når jeg kom tilbake hadde det ikke skjedd noe, så jeg disconnected. Så, ipoden funker altså ikke, noen som har noen flere tips før jeg ringer apple? :)

Ps. fikk en melding forrige gang jeg skulle koble fra ipoden om at filer på ipoden ble brukt av et annet program og at jeg derfor ikke kunne disconnecte den, sånn var det i en time, og til slutt og bare tok jeg ut ledningen.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 18.01.2006 19:43

prøv å sett den i disk mode. reset den sånn som du gjor, men akkurat i det den resetter så trykker du ned play+select. ellers kan du se på http://www.apple.com/support/ipod/

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav kaspartu » ons 18.01.2006 19:57

themacman skrev:du får helt sikkert en ny, når det gjelder iPoder, så tror jeg faktisk at apple ikke ser på om den skal repareres engang, før de sender en ny (eller refurbished) iPod tilbake til deg, hvertfall det inntrykket jeg fikk når jeg sendte inn min... fikk ny tilbake innen få dager...


ikke vær så sikker på at du får en ny tilbake.. jeg fikk samme gamle i retur, og den er like gal som da den bel sendt inn! så snart eksamen er over og jeg ikke er avhengig av den ikke helt godt fungerende ipoden min skal den til nederland igjen!!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 25.01.2006 13:22

okei. nå trenger jeg litt hjelp fra dere som har vært borti å sende inn til apple.

På mandag fikk jeg esken for å sende iPoden inn til apple. Den ble levert med postbud på døra når jeg ikke var hjemme så pappa tok imot den.
inni eska lå det en hel haug med papirer. så ut som det var bare masse kopier av samme skjema delt inn i 2 bunker. var vel en kvittering eller noe sånt.

også var det et tollskjema (tror det er det), en adresselapp for å klistre på eska, en plastpose som det sto UPS på, og et klistremerke som muligens skal brukes til å forsegle noe.

Jeg skjønner ikke bæret av hvordan jeg skal pakke dette og få det sendt. for det første så vet jeg ikke hvor nærmeste UPS er, og det må sendes med UPS hvis jeg skal slippe å betale en bråte i porto. Noen som vet hva jeg må gjøre?

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav thomasb » ons 25.01.2006 13:25

Ring UPS, oppgi sendingsnummeret, og bestill henting. Alt vil betalt av Apple. Jeg fikk byttet en SuperDrive på den måten. Instruksjonene for hvordan gjøre det, skal stå på et av papirene. Du kan uansett ringe Apple, om du er usikker på hvordan du skal sende pakken tilbake :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 25.01.2006 13:29

Ok. takk så mye! :)

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav jervi » ons 25.01.2006 18:01

Har nettopp hatt min iPod på service her i Trondheim (med UPS), og må bare si at det var MYE bedre service enn forrige gang jeg hadde den på service (da med TNT).
Han UPS-karen her ringte meg opp litt før han kom og spurte hvor jeg var, og så kjørte han dit, istedet for å sette igjen en lapp på døra sånn som TNT gjorde. Så da kjørte han like godt opp på Gløshaugen og møtte meg der, tok med seg iPoden og ordna både nedpakkingen og alt papirarbeidet. Nøyaktig seks dager etter ringte han igjen, og også da kjørte han avgårde dit jeg befant meg, istedet for å gi seg da jeg ikke var hjemme. Det er service!

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav thalibra » tor 26.01.2006 0:15

Wiiii, ringte til apple i dag, damen der var veldig hyggelig og sa at det muligens var raskere å gå til xmedia her i bergen, så jeg stakk dit, ga den fra meg, og skal ringe igjen på fredag for å spørre om de har fått den igjen (mulig de ikke får den innen da pga. flystreik osv.) fant ut at jeg kunne offre graveringen, når reperasjon uten gravering to 2 dager og med tok 3-4 uker :)
medlem i 229 måneder
 

Det hjalp!

Innleggav ilmarw » fre 27.01.2006 22:06

Dette er nesten for utrolig. Jeg er i samme situasjon, garantien gikk ut for en måned siden, dessuten er min kjøpt i USA. Så ikke akkurat frem til det helvetet jeg hadde tenkt å lage, det er jo for dumt at et produkt til 3000 skal slutte å funke etter et år. _Uansett_: jeg slo iPod'en forsiktig mot kneet noen ganger, og nå funker den igjen!!!!!

Ilmar
medlem i 218 måneder
 

Hvilket nummer?

Innleggav Hasse » tir 14.02.2006 16:54

ameneon: Hvilket nummer endte du opp med å ringe?

I tråder rundt forbi foreslås å ringe Apple Store, Apple Care, Info Care, 815 00 158, 800 33 034 osv.....Hvor traff du rett mann/kvinne?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Hvilket nummer?

Innleggav ameneon » tir 14.02.2006 18:28

du må ringe det apple support nummeret. 815 00 158. :)

Moderert av Åsmund
:) Fjernet unødvendig sitering av innlegg rett ovenfor.

Moderator
medlem i 235 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]