Hei. Er ikke 100% sikker på om dette ble i rett kategori, men tar sjansen
Det har seg slik at jeg for litt over 1 år siden kjøpte en iMac G5. I høst har jeg hatt den inne på service to ganger. Første gangen skiftes skjermkort/hovedkort på garanti, men uten at de merkelige skyggene på skjermen forsvinner. Får skiftet hele skjermen noen uker senere. Dette også på garanti. Skyggene forsvinner og maskinen funker som den skal.
Nå, et par måneder etter skjermen ble byttet, har det begynt å oppstå merkelige skygger nederst på skjermen. Ikke av samme type som forrige gang, men fremdeles noe irriterende.
Såvidt jeg kan skjønne, har jeg vel garanti for at den nye skjermen skal fungere, selv om garantien er en ca. måned over maskinens 1 år garanti. Skjermbyttet er tross alt kun et par måneder siden.
Det jeg da lurer på... Har jeg krav på en splitter ny iMac, siden dette er 3. gangen problemet oppstår uten at de klarer å fikse det? Hva anbefaler dere at jeg gjør? Begynner å gå lei av å levere inn maskinen og være uten den i mange uker... Skal jo også kjøre noen mil hver gang, og dette er masse styr...