Apple kan ikke kreve noe som helst, hvor kjøpte du maskinen? Hos Office Line eller hos apple? Er det Office Line du har kjøpt maskinen med er det de som prøver å lure seg unna, det er deres ansvar siden det er de som har solgt maskinen til sluttbruker (deg).rustar skrev:Dette var noe Apple krevet, i følge Office Line.
rustar skrev:Min iBook G3 2002 modell ble levert inn på verksted hos Office Line. Fikk beskjed om at hovedkortet var gått. Pris på reparasjon over 7000 kr.
La inn krav muntlig om reklamasjon. Fikk til svar at jeg selv måtte finne et verksted som kunne verifisere feilen, og mer spesifikt hva feilen var... Dette var noe Apple krevet, i følge Office Line. Apple hadde ikke kompetanse selv i Norge til dette, men var i ferd med å opparbeide dette!!!
Kan det være riktig at kjøper selv må finne et verksted som kan spesifisere feil for å kunne fullføre en reklamasjonssak, eller er dette bare et triks for å skremme bort missfornøyde kunder?
Vil være svært takknemlig for svar for å vite hvordan jeg skal håndtere saken videre!! Begynner å bli svært irritert!!
rustar skrev:Jeg takker for svar fra de som har sendt inn sine meninger/oppfatninger.
For å klargjøre bedre kan jeg si at det gjelder en iBook G3 700mhz 14", 16VRAM er det visst den heter. Sabla dyr maskin da den kom (over 24000 kr).
Den er ikke kjøpt og brukt i næring, men til personlig bruk. Den er i tillegg sparsomt brukt av "voksne" personer, og har vært pent plassert i en hylle når den ikke har vært benyttet. Ser ut som ny. Med en slik bruk burde man ihvertfall forvente at en så dyr maskin burde holde mer enn 3,5 år!
Men vil dere anbefale meg å kontakte Apple direkte eller ta opp saken igjen med Office Line som er selgeren her? Fins det forresten noen firma i Norge som gjør den undersøkelsen Office Line sa at Apple krevde av kjøper?
takker på forhånd for svar!
Returner til Garanti og service
Registrerte brukere: Google [Bot]