Reparasjon av SE K750i

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Reparasjon av SE K750i

Innleggav DrBraun » man 10.04.2006 2:54

Styrespaken på min trofaste K750i har tatt fullstendig kveld... noen som vet om dette lar seg reparere?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav macfjott » man 10.04.2006 3:11

Den lar seg iallefall skifte ut.
Hvor i verden bor du? Mobilfikseren i Oslo ordnet min K700i på tre dager. Hvis det ikke er lengre enn et år siden du kjøpte telefonen slipper du å krangle med dem om betaling også

edit: Ser du bor i Mo i Rana. Da blir det kanskje litt vanskelig da...
edit2: Ta kontakt med Sony Ericsson på 815 00 840 så kan de helt sikkert hjelpe deg
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Mac4me » man 10.04.2006 6:59

Det hadde jeg ikke giddet, en gammel modell som er moden for søppelkassa nå. men hvis du gidder kan du jo prøve dette

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Wackhy » man 10.04.2006 7:45

Faren min opplevde akkurat det samme på sin K500i, og fikk bytta den.
Men dersom telefonen er over ett år får du nok selvfølgelig ikke ny

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav arneram » man 10.04.2006 8:14

K750i er da ikke gammelt. Send den inn på reperasjon (blir dekt av garanti / reklamasjon så fremt det ikke er fuktskade)
medlem i 218 måneder
 

Innleggav PerIndre » man 10.04.2006 8:36

telefoner har 2 års garanti. de begynte med 2 års garanti i 2005.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Reperasjon av SE K750i

Innleggav Eirikhk » man 10.04.2006 8:49

DrBraun skrev:Styrespaken på min trofaste K750i har tatt fullstendig kveld... noen som vet om dette lar seg reparere?


Den lar seg fikse, og er slettes ikke for gammel. Som sagt av andre: Du har to års reklamasjonsrett, og så gammel er den vel ikke...

Jeg har opplevd flere ganger at forhandlere prøver seg med "1-års garanti", men da er det bare å slå kjøpsloven i bordet, det hjelper.

På en telefon som er under to år skal du ikke betale en krone for reperasjon såfremt du ikke har ødelagt telefonen med overlegg.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav lode » man 10.04.2006 10:42

Mac4me skrev:Det hadde jeg ikke giddet, en gammel modell som er moden for søppelkassa nå. men hvis du gidder kan du jo prøve dette


Gammel modell? Moden for søppelkassa? Ble ikke denne introdusert for under ett år siden?

En telefon til flere tusen skal vare lenger, mye lenger. Ta den med tilbake til butikken og krev at de reparerer det innen en uke.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav rebop » man 10.04.2006 11:05

Har hatt akkurat samme problemet med min k750i, og min begynner nå å svikte for andre gang. Travelt, men samtidig er jeg ellers veldig godt fornøyd med telefonen. Det er bare å levere den inn, så fikser de det. Joystick-problem er et kjent problem for se.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » man 10.04.2006 11:32

Ja det reparerer man på verksted som folk sier, eller det vanlige er at de bare bytter hele styreenheten. Og dette er et veldig vanlig problem på hele K serien til SE.

Telefonen er jo ikke gammel, som en skrev så ble K750i introdusert på det norske markedet for omtrent 10-11 måneder siden hvis jeg ikke husker feil. Så den er ikke klar for søppelkassa enda.

2 års garanti? Kan du som skrev dette finne det utdraget fra den kjøpsloven du skulle banke i bordet med? Så vidt jeg vet sier ikke kjøpsloven noe som helst om varigheten på garantien, men at den bestemmes av produsent/forhandler/selger. Men derimot, reklamasjon sier den noe om og der har du nok 2 år ja... Og det vanlige er 1 års garanti på mobiltelefoner. Men butikker har faktisk mulighet til å gi deg lenger garanti hvis de selv vil. Skyt meg hvis jeg tar feil...
medlem i 223 måneder
 

Innleggav macfjott » man 10.04.2006 11:35

SE gir ikke mer enn et års garanti på mobiletelefoner.

Her i Norge har vi faktisk 5 års reklamasjonsfrist på mobiltelefoner, såfremt du ikke selv er skyld i skaden da.

Les mer her:
http://forbrukerportalen.no/portal/Arti ... 8458143.47
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Eirikhk » man 10.04.2006 12:16

espenc skrev:
(...)

2 års garanti? Kan du som skrev dette finne det utdraget fra den kjøpsloven du skulle banke i bordet med? Så vidt jeg vet sier ikke kjøpsloven noe som helst om varigheten på garantien, men at den bestemmes av produsent/forhandler/selger. Men derimot, reklamasjon sier den noe om og der har du nok 2 år ja... Og det vanlige er 1 års garanti på mobiltelefoner. Men butikker har faktisk mulighet til å gi deg lenger garanti hvis de selv vil. Skyt meg hvis jeg tar feil...


Garanti er en ting. Den gis av produsent / selger, og kan være alt fra 1 sekund til 100 år... Garantien påvirker imidlertid ikke reklamasjonsrett, og om den kan du som nevnt lese mer her:
http://forbrukerportalen.no/portal/Arti ... 8458143.47

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav kaspartu » man 10.04.2006 12:22

fra 15 september 2005 ga sonyericsson 2 års garanti fra produsent på sine telefoner. nokia begynte med det 1.mars 2005 om jeg ikke tar feil. produsentene er ikke forpliktet til dette, men det gjør det mye lettere å få reparert telefonen sin og man slipper å kreve reklamasjon osv.

når det gjelder joysticken på k750i så er det et kjent problem.. etter det jeg kjenenr leveres de litt dårlig koblet eller noe, som vil si at de ferreste har trøbbel med joysticken etter at den kommer tilbake fra service. hadde min inne for bare en måned siden og den er i fiks fin form nå.. eneste problem er at teleservice(eneste sonyericsson værksted i norge) har gjort noe med høytaleren som gjør at den skurrer konstant..

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » man 10.04.2006 13:34

nokia begynte med det fra 01.04.05.

her er min erfaring med norsk teleservice: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=468688

endte med at teleservice gikk klar av kroken, og jeg fikk en ny telefon uten videre ytelser. etter at de hadde vært drittsekker i 4 mnd.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav kaspartu » man 10.04.2006 14:10

har aldri hatt trøbbel med teleservice.. men det har nok noe med at jeg har opplyst hvem jeg jobber for (jobbet for!) og så tror jeg de legger seg litt langflate og fikser det jeg ønsker..

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron