av Betti » man 02.10.2006 13:09
Drar opp igjen denne tråden fordi jeg i dag leverte min ipod mini inn på eplehuset. Jeg fortalte som sant var at ipoden har en sprekk i displayet som jeg ikke vet hvordan har oppstått. Jeg har tidligere levert den inn fordi den til stadighet slår se av pga. dårlig batteri, når den faktisk har en god del strøm igjen. Etter at den lå urørt i 2-3 uker i sommer ville den ikke lade ogkræsjett finder på min daværende ibook. Da jeg kom hjem, gjenoppbygget jeg den med min ny macbook. Da fungerte den bra, men da jeg hjelp noen kjente med oppussingsarbeid rett etter jeg kom hjem har den på en eller annen måte fått et overflatisk hakk i skjermen. Den fungerte etterpå, men begynte etterhvert å fryse, avbryte sanger midt i avspillingen og slå seg av hyppigere. Det beste er når den fryser og slår seg av samtidig.
Jeg forklarte alt som det var til mannen på eplehuset, og han sa at eplehuset hadde interesse av å finne en feil som var dekket av garantien (men ikke forbrukerkjøpsloven? ipoden er strengt tatt utenfor garanti). Men de kom ikke til å sjekke opp i feilen med at den slår seg av. Dette fordi garantien ikke dekker batteri, men samtidig sa han at feilen jeg beskrev ikke var en batterifeil men en software feil. Ipoden har i det siste blitt gjenoppbygget og reinstalert en haug med ganger så det tror jeg ikke.
Selv om de der og da kunne si at det ikke er en batterifeil ville de behandlet som det, derfor ville de heller ikke finne noe feil. Er ikke dette en litt merkelig praksis? "varen har en feil som vi ikke kan sjekke 100%, ergo varen har ingen feil"
Da var det ikke noe morro å lese om alle som har ødelagt ipoden sin selv og fått en ny en.......