Apple support

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Apple support

Innleggav chimera » fre 12.05.2006 22:56

Virker kanskje som et teit spørsmål men...
Jeg er veldig ny apple bruker, og lurer på hvordan jeg går frem for support hos apple? har de bare telefonsupport eller finnes det noen e-post support?

Kjøpte macbooken min på apple store og er lei pipelydene og vil reklamere på den. Er en mnd siden jeg fikk den...
medlem i 217 måneder
 

Innleggav krøllkrøllesen » fre 12.05.2006 23:01

Ring til 815 00 158...

Sjukt at eg hugsa nummeret... Ikkje bra apple...

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav chimera » ons 05.07.2006 15:39

Jeg ringte apple i dag. Og de sa at det ikke var noe å gjøre med saken så lenge det var gått over 90 dager. Det er vel 95 dager siden eller noe jeg fikk maskina.

WTF? Gjelder ikke garantien på ett år engang?
medlem i 217 måneder
 

Innleggav admin » ons 05.07.2006 15:43

Da tror jeg ikke du har gjort deg riktig forstått..

Apple tilbyr 90 dagers gratis telefonsupport/hjelp. Dette er for å hjelpe brukere i gang og gjelder alle mulige spørsmål - om OS X, programmer osv.

Reklamasjoner tar de når som helst og har ingenting med de første 90 dagene med support. Du har ett års garanti og i løpet av det året vil Apple ta din reklamasjonssak. I tillegg gir forbrukerkjøpsloven deg minimum 2 års reklamasjonsrett, merk at reklamasjonsrett og garanti ikke er det samme.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Eirikhk » ons 05.07.2006 15:45

Hvis du mener det er en reklamasjonssak så gå til forhandler.

Apple Support er en ting, den gir deg hjelp spørsmål du har om programvare, maskin etc

Garanti er en annen ting. Det gir Apple, og er således uanvhengig av forhandler eller lokal lovgivning

Reklamasjonsrett er en tredje ting. Den varer for denne type produkter i 5 år, og må rettes til forhandler.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav njadve » ons 05.07.2006 15:55

johanroed1 skrev:Ring til 815 00 158...

Sjukt at eg hugsa nummeret... Ikkje bra apple...


Hehe, blir sånn vettu! Jeg kan nummeret til Eplehuset Bergen enda, selv om det er nesten et år siden jeg ringte til dem sist, men da ringte jeg jaggu ofte også!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]