Heliogruppen, Officeline eller Infocare?? Reparasjon av MBP.

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Heliogruppen, Officeline eller Infocare?? Reparasjon av MBP.

Innleggav Maximillian » tor 18.05.2006 19:41

Jeg skal snart sende inn min MPB til reparasjon og bytte av hovedkort. (Ja, dere gjettet riktig...pga. diverse ulyder). På tlf med Apple fikk jeg valget mellom Heliogruppen, Officeline og Infocare (alle i Oslo).

Er det noen som har noen formening om hvilken av de tre som er "best" mht: servicenivå, dyktighet, reparasjonstid osv. osv...??

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav firepack » tor 18.05.2006 20:00

Hva du enn gjør, ikke send den til Infocare.... For guds skyld. Officeline er kanskje det beste av de som er igjen...
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Maximillian » tor 18.05.2006 20:25

Kan du utdype?

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav hansi » tor 18.05.2006 20:32

IKKE Infocare! jeg anbefaler Officeline på det varmeste

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Ministry of sound » tor 18.05.2006 20:44

Office line er klart best! :)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav segrov » tor 18.05.2006 20:48

Officeline sender gjerne maskinen videre til infocare, men du slipper å forhodle deg til infocare alikvel. Infocare er utrolig sløve. De brukte nesten et halvt år på å ikke fikse macen min. Heldigvis fikk jeg lånemaskin, og ny maskin etter at de hadde ødelagt den fullstendig, men det som var alt for dårlig hos infocare, var totalt fravær av informasjon.

Heliogruppen er også bra, men en bekjent som hadde et piratprogram på jobb-macen, opplevde at Heliogruppen tystet til sjefen. Dette var dog i forrige årtusen:)
medlem i 250 måneder
 

Innleggav jerk » tor 18.05.2006 20:51

Jeg har bare positive opplevelser med Infocare. De er sinnsykt kjappe! Vært der to ganger, og begge gangene har reparasjon og delebestilling gått fortere unna enn jeg kunne drømme om. OfficeLine har jeg også gode erfaringer med, men Infocare var faktisk kjappest på deler... også god brukerportal på internett som forteller hvordan statusen er.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Må ikke finne på å bruke infocare

Innleggav lode » tor 18.05.2006 20:51

Dette er saken min med Infocare. Utdrag fra ett par e-poster til de angående en iBook. Spør deg selv om du ville brukt dette verkstedet. Mailene ble sendt til markedsjef og daglig leder i Infocare. Jeg har fått beskjed om at klagen ligger i klagebehandlingssystemet deres.

Hei

Jeg har hatt diverse problemer med en iBook fra Apple. En maskin jeg kjøpte
inn for å bruke til masteroppgaven min ved Universitetet i Oslo, og et
utenlandsopphold i Maastrich fra første februar 2006.

Denne ble første gang sendt inn til dere i begynnelsen av juli 2005, via
Officeline. Jeg ble da fortalt at det skulle ta ca en uke å reparere denne
på garanti. Etterhvert som datoen for ferdigstillig stadig ble forskjøvet i
følge kundesenteret deres tok jeg kontakt med dere. Da jeg fikk vite at dere
har bestillt deler til den i tre omganger, med en ukes ventetid hver gang.
Når jeg endelig fikk maskinen tilbake i begynnelsen av august viste det seg
at cd-spilleren ikke virket. Den måtte da tilbake til reperasjon, med
påfølgende ventetid på diagnostering, delelevering og selve reperasjone.
Dette tok omtrent tre uker. Altså ca syv uker totalt.

Etterhvert merket jeg utover i desember og januar at iBooken slo inn på
radioen i bilen og på hytta. Jeg tenkte ikke over det selv før moren min sa
at det kunne være elektronisk støy. Moren min testet da maskinen for slik
støy med ett apperat. Hun har arbeidet med støyskjerming og støymåling mot elektronikkbransjen i ca 15 år.

Resultatet av denne teste var at den ga i fra seg støy i H-feltet, noe en
maskin med CE-godkjenning ikke skal gjøre. Dette skyldes trolig at en
skjermingslist ligger feil inne i maskinen. Dette er en feil som bare kan ha
oppstått når maskinen har blitt åpnet. For noen med god greie på denne
serien med maskiner burde det ta maksimalt 20-30 minutter å reparere.

Jeg tok da kontakt med dere 6. januar, siden dere hadde hatt den på
reperasjon i først omgang. Da blir jeg forespeilet at jeg må betale for det
siden det er over tre måneder siden den var på reperajon, jeg må i tillegg
betale ett gebyr for å få det reparert fort.

Da ringte jeg Apple for å forklare problemet, og spesiellt at det er viktig
for meg og mine studier at jeg har den maskinen. De ga meg en tilbakemelding
9. januar på at jeg skulle ta kontakt med dere, og ved innlevering oppgi ett
referansenummer for å få utført reperasjonen raskt. Jeg ringte dere igjen
for å avtale en reperasjon, og hvis mulig reservere tid slik at den ikke
bare ble liggende på deres lager til noen får tid til å se på den.Det var
ikke mulig.

Når jeg kom opp til dere 11. januar for å levere den inn ber jeg vedkommende
om å ringe Apple og oppgi referansenummeret som jeg har. Det ønsket han ikke
å gjøre, det var visst teknikers jobb. Jeg spurte så hvor lang tid det ville
ta og ble forespeilet ca fem dager før tekniker i det hele tatt fikk tid til
å se på maskinen. Jeg spurte også om dere i det hele tatt hadde utstyr for å
måle støy. Det visste han ikke. Jeg spurte deretter om en lånemaskin slik at
jeg kan arbeide mens reperasjonen blir utføre, det hadde dere ikke. Etter
litt frem og tilbake gikk jeg.

Etter å ha forlatt mottaket på verkstedet ringte jeg dere og fikk snakke med XXX Vedkommende som er ansvarlig for reperasjon av bærbare maskiner. Jeg spurte om det var mulig å fremskynde reperasjone, men ble igjen møtt med at jeg da må betale ett hastegebyr. Jeg spurte også om dere har utstyr for å måle støy, det bekreftet han at dere ikke har.

Mine spørsmål er da:

Først og fremst, når får jeg tilbake en maskin som er feilfri?
Pleier dere å levere tilbake maskiner som har feil?
Hvordan skal dere finne feilen når dere ikke har utstyr for det?
Hvorfor tok det syv uker første gang jeg hadde den inne på service?
Er det riktig at jeg som kunde skal betale for at dere skal rette opp en
feil som dere har laget?
Hva skal dere gjøre for å rette opp mitt inntrykk av dere, og kompansere for
all tiden jeg har måtte bruke på denne saken?
Er ikke slagordet deres "The art of service"? Har dere levd opp til dette i
denne saken?


Og denne

Jeg sendte vedlagte klage til dere 11. januar og har enda ikke hørt
noe fra dere. Jeg har riktig nok, etter mye strev, fått min gamle
maskin. Med den samme feilen. Nå venter jeg på en ny maskin fra Apple,
samt en svar på klagen fra dere. Den skulle jo bli behandlet i henhold
til deres kvalitetssystem.

Jeg må desverre legge til noe til klagen. Jeg fikk den 13. januar ca
10-11 tiden om formidagen en telefon fra en tekniker hos dere. Han ga
meg beskjed om at han ikke kunne finne noen feil på den og spørsmål om
han skulle sette den sammen slik at jeg kunne hente den samme
ettermiddag. Dette syntes jeg var et godt tilbud ettersom jeg virkelig
trengte maskinen den helgen. Men da jeg kom til deres serviceverksted
på Alnabru ca 16.00 på ettermiddagen kunne ikke ekspiditøren finne
maskinen. Jeg måtte da reise hjem med ufullendt sak. Da jeg ringte opp
på mandagen for å høre hvor den var fikk jeg beskjed om at den lå der
den skulle være, og at det bare var å hente den. Jeg kom opp senere på
dagen og fikk maskinen. En tur frem og tilbake til Alnabru for meg tok
ca 1 time og 45 min.


Enden på visa ble at jeg selv måtte ta saken med Apple, som ordnet saken på en veldig bra måte. Kudos til Apple og den hyggelige supporttelefonen dems.
Jeg venter fortsatt på svar ifra Infocare.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Maximillian » tor 18.05.2006 21:11

Ser ut som det er ganske mange som har dårlige opplevelser med Infocare. Det ser ut til at det blir Officeline da.

Bør vel insistere på at de heller ikke videresender til Infocare ;)

Takk for tilbakemeldinger

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav njadve » tor 18.05.2006 21:37

InfoCare brukte to mnd. på å bytte et batteri og noen deksler på Macen min. Det var heelt umulig å få ut noe som helst informasjon om hvor maskinen i det hele tatt var og hva som skjedde og hvorfor det gikk så tregt. Anbefales ikke!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav firepack » tor 18.05.2006 21:53

Jeg jobber svært tett innpå 2 av disse. TRO MEG!
medlem i 228 måneder
 

Innleggav segrov » tor 18.05.2006 22:22

Maximillian skrev:Ser ut som det er ganske mange som har dårlige opplevelser med Infocare. Det ser ut til at det blir Officeline da.

Bør vel insistere på at de heller ikke videresender til Infocare ;)


Hva officeline velger å gjøre er deres sak. Bare husk åp at du har rett til lånemaskin om reparasjonen går over en uke:)
medlem i 250 måneder
 

Innleggav iCon » tor 18.05.2006 23:17

Kanskje grunn til å vurdere hvem som har hva slags fagfelt. Har inntrykk av at Infocare har erfaring fra PC-baserte systemer. Jeg har brukt Infocare et par ganger fordi de har kompetanse på HP sine produkter. Har bare gode ord å si om dem, men skulle jeg valgt service-partner for Apple-produkter ville jeg definitivt valgt Officeline.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Magnuc » tor 18.05.2006 23:19

Har du prøvd den nye firmware updaten?

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav lode » tor 18.05.2006 23:46

asgeir22 skrev:Kanskje grunn til å vurdere hvem som har hva slags fagfelt. Har inntrykk av at Infocare har erfaring fra PC-baserte systemer. Jeg har brukt Infocare et par ganger fordi de har kompetanse på HP sine produkter. Har bare gode ord å si om dem, men skulle jeg valgt service-partner for Apple-produkter ville jeg definitivt valgt Officeline.


Jeg tviler ikke på at de har dyktige teknikkere som som kan reparere maskiner. Men de har en feil i hele systemet sitt. Det jeg opplevde var en total svikt i bedriftssystemet til Infocare. Jeg snakket med mange mennesker der, ingen var villige til å ta ansvar og rydde opp i en sak der jeg mener at de har gjordt flere feil. Desverre så får jeg ikke ett svar fra de. Den troen jeg har på et enkeltmenneskene i organisasjonen kan "sin" jobb har jeg fortsatt. Troen på at Infocare som en bedrift vet å ta vare på enkeltkunder har jeg ikke. Det at de sørger for at bedriftsmaskiner får reperasjon hurtig, det tviler jeg ikke på. Men de betaler nok langt bedre og har mulighet til å kreve langt mer enn meg som enkelt person med en liten iBook.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron