Nå har jeg fått en rett stripe i skjermen. Jeg veit ikke hva det er og stripen kom etter at maskinen hadde kommet fra dvale. Den har ikke vært utsatt for noen skader eller lignende.
Så tenkte jeg skulel ringe Apple supprt men så så jeg at det kostet hele 359 NOK. Jeg kan jo ikke ringe de for så å få en liten beskjed og da ha kastet 359 kroner ut av vinduet? Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å ta kontakt med de på en billigere måte, eller å få fikset den stripen i skjermen?
Det koster ikke kr 359,- å ringe dit. Når du ringer betaler du lokaltakst. Hvis det ikke er snakk om en garanti- eller reklamasjonssak og du likevel vil ha hjelp spør de om bankkortnummer for å eventuelt ta betalt.
Etter 90 dager gir de begrenset garanti gratis, dvs. du må betale for support på programvare, men ellers koster det ikke noe. Visst man ikke oppgir at henvendelsen gjelder maskinvare så er det ikke sikkert at support personellet skjønner det med en gang.
Jeg tenkte jeg ville komme med en siste status. Det første jeg kan si er at jeg burde ha byttet overskrift. Der skulle dte stått "Jeg elsker Apple Support".
Det eneste minuset kanskje de har gitt meg er en litt lang telefonsamtale. Men kundebehandlerne er hyggelige og mottakelige.
Jeg fikk først noen triks fra kundebehandlerne angående reparerasjon på skjermen. Men når ikke dette funket sendte jeg den inn til Office Line med et saksummer. Etter ca 3 uker fikk jeg en melding på telefonen at Ibooken kunne hentes. Jeg tenkte at jeg da i samme slengen kunne ta med meg ipoden min på grunn av at den ubeskrivelig nok ikke funket lenger.
Da jeg kom til Office Line for å hente ibooken fikk jeg beskjed om at den var fikset. Jeg hadde fått en helt ny LCD skjerm. Deilig tenkte jeg. Det var en like god følelse å pakke opp ibooken med skjermen. Var nesten like godt som å få en ny en. Så der blei jeg positivt overrasket over Apple.
Når jeg var der leverte jeg inn Ipoden i samme slengen. Jeg måtte igjen da ta en lang telefonsamtale med Apple før jeg fikk et saksnummer. Jeg leverte inn ipoden igjen til Office Line og etter 2 uker igjen fikk jeg en ny melding om at Ipoden var kommet. Ipoden var dessuten 1 år og 10 måneder. Jeg dro dit for å hente den og da jeg skulle pakke den opp fikk jeg greie på at jeg hadde fått en helt ny ipod. En uten riper i displayet og som luktet et nytt Apple produkt.
Så jeg kan ikke annet være enn utrolig fornøyd med Apple kundeservice.
Takk.