Hater Apple support

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Hater Apple support

Innleggav akamond » tir 13.06.2006 11:43

Nå har jeg fått en rett stripe i skjermen. Jeg veit ikke hva det er og stripen kom etter at maskinen hadde kommet fra dvale. Den har ikke vært utsatt for noen skader eller lignende.
Så tenkte jeg skulel ringe Apple supprt men så så jeg at det kostet hele 359 NOK. Jeg kan jo ikke ringe de for så å få en liten beskjed og da ha kastet 359 kroner ut av vinduet? Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å ta kontakt med de på en billigere måte, eller å få fikset den stripen i skjermen?
medlem i 222 måneder
 

Innleggav TFUFKAP » tir 13.06.2006 11:45

...............................
Sist endret av TFUFKAP den tor 16.11.2006 19:56, endret 1 gang
medlem i 238 måneder
 

Innleggav anton82 » tir 13.06.2006 11:45

Ta maskinen din til nærmeste officline butikk eller eplehus. forklar hva som er skjedd så ordner det seg nok sikkert skal du se.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav akamond » tir 13.06.2006 11:52

Men jeg har ikke kjøpt dataen for mindre enn 90 dager siden. Den er 8 måneder gammel, men jeg har jo fortsatt reklamasjonsrett..
medlem i 222 måneder
 

Innleggav ask » tir 13.06.2006 11:58

Det koster ikke kr 359,- å ringe dit. Når du ringer betaler du lokaltakst. Hvis det ikke er snakk om en garanti- eller reklamasjonssak og du likevel vil ha hjelp spør de om bankkortnummer for å eventuelt ta betalt.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav therock » ons 14.06.2006 14:35

akamond skrev:Men jeg har ikke kjøpt dataen for mindre enn 90 dager siden. Den er 8 måneder gammel, men jeg har jo fortsatt reklamasjonsrett..


Du har fortsatt garanti på maskinen din. Du blir ikke belastet 359 kr hvis det er hardwarefeil innenfor garantitiden, det har ikke Apple lov til.
medlem i 248 måneder
 

Innleggav freddjoh » ons 14.06.2006 14:40

Men jeg er enig. Apple support folka er ofte kunnskapsløse og kundeservice er et fremmedord.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav tactus » ons 14.06.2006 17:19

Etter 90 dager gir de begrenset garanti gratis, dvs. du må betale for support på programvare, men ellers koster det ikke noe. Visst man ikke oppgir at henvendelsen gjelder maskinvare så er det ikke sikkert at support personellet skjønner det med en gang.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav akamond » tir 15.08.2006 23:32

Jeg tenkte jeg ville komme med en siste status. Det første jeg kan si er at jeg burde ha byttet overskrift. Der skulle dte stått "Jeg elsker Apple Support".
Det eneste minuset kanskje de har gitt meg er en litt lang telefonsamtale. Men kundebehandlerne er hyggelige og mottakelige.
Jeg fikk først noen triks fra kundebehandlerne angående reparerasjon på skjermen. Men når ikke dette funket sendte jeg den inn til Office Line med et saksummer. Etter ca 3 uker fikk jeg en melding på telefonen at Ibooken kunne hentes. Jeg tenkte at jeg da i samme slengen kunne ta med meg ipoden min på grunn av at den ubeskrivelig nok ikke funket lenger.
Da jeg kom til Office Line for å hente ibooken fikk jeg beskjed om at den var fikset. Jeg hadde fått en helt ny LCD skjerm. Deilig tenkte jeg. Det var en like god følelse å pakke opp ibooken med skjermen. Var nesten like godt som å få en ny en. Så der blei jeg positivt overrasket over Apple.
Når jeg var der leverte jeg inn Ipoden i samme slengen. Jeg måtte igjen da ta en lang telefonsamtale med Apple før jeg fikk et saksnummer. Jeg leverte inn ipoden igjen til Office Line og etter 2 uker igjen fikk jeg en ny melding om at Ipoden var kommet. Ipoden var dessuten 1 år og 10 måneder. Jeg dro dit for å hente den og da jeg skulle pakke den opp fikk jeg greie på at jeg hadde fått en helt ny ipod. En uten riper i displayet og som luktet et nytt Apple produkt.
Så jeg kan ikke annet være enn utrolig fornøyd med Apple kundeservice.
Takk.
medlem i 222 måneder
 

Innleggav nicho » ons 16.08.2006 11:08

Det var jo veldig hyggelig :) Alltid bra at slike ting løser seg.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav cannon » ons 16.08.2006 11:23

Kremt. Dette er et godt eksempel på at det lønner seg å få rede på fakta før man gjør seg opp en mening.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]