applesupport. dyrt som f...

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

applesupport. dyrt som f...

Innleggav bllan » søn 03.09.2006 4:32

hva faen. betaler man 359 spenn hver gang man ringer apple suport? er hvertfall det jeg får ut av det je leser på hjme sidene deres? det er jo det råeste jeg har vært med på noen gang. har man ikke krav på noe som er billiere når man har kjøpt en maskin til 12 000 for litt under et år siden? blir helt sjokka jeg.
. min ha funka fint i et år nå, men plutselig klikka den. så nå sitter jeg med en helvetes tlf. regning (hvis jeg da ringer) har ingen butikk å forholde meg til, eller noen butikk i nærheten. hva gjør man da?
Sist endret av bllan den søn 03.09.2006 14:03, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav bllan » søn 03.09.2006 4:37

ok. så man skal regne med at macen klikker da? eller hva mener du med svaret ditt? man skal da virkelig få regne med at en vare til 12 000 varer mer en et år? har ikke så mye cash jeg skjønner du

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav bllan » søn 03.09.2006 4:43

ok. garantien varer hvor lenge? 2 år? syns det er drøyt hvis de skal ha 359 sepnn av meg det første året.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav bllan » søn 03.09.2006 4:50

ok. så du sier da at jeg kan ringe på mandag, og ikke betale noe for det? nå har jeg prøvd alt som står i min makt, men boken er fortsatt like kjei. håper bare ikke den må inn på rep. for en lengere periode, skal bruke den på skolen, helst til uka:S ehhehehe

EDIT: er ikke selve programvaren det er tull med. tror det er HW som har klikka helt

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav glorious » søn 03.09.2006 5:55

AppleCare Protection Plan gir ikke 3 år med forlenget garanti, men utvider garantien med 2 år, alik at garantien totalt blir 3 år. I tillegg blir telefonsupporten utvidet fra 3 mnd til 3 år.

I Norge er det ærlig talt waste med ACPL, siden vi har forbrukerkjøpsloven. Forskjellen er at Apple er mer medgjørlige dersom du har ACPL. Men er du klar for en liten "kamp", trenger du ikke ACPL. Apple er sære på et par ting, men produktene deres er fortsatt sinnsykt bra.

Skjønner at du blir frustrert, men å begynne å skrive at folk ikke bør kjøpe Mac i første posten, fordi du tror noe, er også veldig dumt. Assumptions is the mother of all fuck-ups. Husk det. :)

Lykke til. Håper det ordner seg.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav sapo » søn 03.09.2006 8:22

altså, du betaler ikke 359,- hver gang du ringer support...

når du kjøper mac har du som sagt 3 mnds gratis support. etter dette kan du velge å oppgradere til APP.

359,- er prisen for å FÅ support hvis du ikke har APP, som er feilsøking eller hjelp/støtte til apple originalt HW el SW. du kan hvis du spør få info gratis eller tips på mail.

For HW:
du betaler for feilsøking, er det en garantisak får du pengene igjen. (gjør du feilsøkingen hos feks infocare koster det ca 1500,-)

For SW:
du betaler for feilsøking. (men dette får du hjelp til her på mac1) ;)

ALT annet enn feilsøking/support koster ingenting. Da skal det være klart.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav freddjoh » søn 03.09.2006 12:17

Har du lagst frem problemet med mac'en di her da? Her er det mange kloke folk, som hjelper deg så godt de kan, helt gratis.

Fortell hva som ikke funker på mac'en din, hvordan du opplever det og hva du tror kan ha forårsaket det, så kan vi komme med hjelpsomme tips.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav hmnaley » søn 03.09.2006 12:30

Jeg ringte apple support for å høre om det var noe spesielt med macbooken som gjorde at jeg måtte ha en kensington lås til 500 peng, siden den jeg kjøpte som butikken brukte på sine pcer ikke passet i min mac.

Fikk beskjed om at han jeg snakka med ikke hadde peiling og ba meg ringe igjenn en annen dag...

hvis du trenger support er vell mac1.no plassen å spørre. de kan som regel mye mer enn apple support:)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav ZiPLe » søn 03.09.2006 13:43

men det er ikke ofte du trenger å ringe applesupport. Har du noen spørsmål får man som regel like gode svar her på mac1. og det gratis... :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]