Maskin på service

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Maskin på service

Innleggav datagutten » søn 24.09.2006 20:27

Skal levere inn min 15" powerbook g4 på service imorgen.
Opprinnelig var problemet at vifta bråkte. Selvfølgelig var jeg uheldig nok til å miste maskinen i gulvet idag, slik at vifta ble enda verre, og at tab og § tasten ble løse og dårlige.
I tillegg ble det to bulker på hjørnene foran på maskina. Hva skal jeg si om dette når jeg leverer maskinen på service? Tenker å prøve meg på å si delvis som det er, at vifta ble sånn gjennom normal bruk, men at tastene ble sånn etter at den gikk i gulvet. Håper på at jeg kan få fikset vifta på garantien (maskinen er under 1år) uten at det koster noe.
Tror ikke det er mulig å skjule at den har gått i gulvet med tanke på hakkene. Takker for råd og tips.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Dolce » søn 24.09.2006 20:31

Du vil nok få problemer med å få dette på garantien, da den har synlig skade. Du kan ikke bevise at feilene ikke kom som følge av de ytre skadene, og dermed må du sansynligvis punge ut.

Men det er jo verdt et forsøk.
medlem i 213 måneder
 

Innleggav LuiGi » søn 24.09.2006 20:32

det beste er å levere den inn, så får en teknikker se om dette er en garanti eller ikke..
I verste fall, så får du vell vite hva det koster før repp..
Samt det koster vell noe for eventuelt sjekk over maskinen.. (verkstedet tar seg betalt om dette ikke er en garanti/reklamasjons-sak, husk å hør om den prisen før innlevering, kansje litt lurt?)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav datagutten » søn 24.09.2006 21:25

Pris har egentlig ikke så mye å si, siden jeg må ha den reparert. Hvor mye kan dette koste? Bør vel ikke være så mye mer enn å bytte vifta? Tror dere hele tastaturet må byttes, eller bytter de bare de aktuelle tastene?

Men en litt annen ting, er det et kjent problem med det er en ujevnhet i venstre hjørne av maskina? Altså, at den nederste delen er bøyd litt ut i forhold til den øvre delen? Hadde en slik ujevnhet på min før den gikk i gulvet (ble slått på plass da). Har fått lånt meg en 17" siden min skal på service, og den har den samme ujevnheten.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]