Eplehuset gjorde det motsatte av å fikse MacBooken min

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Innleggav expertn » søn 01.10.2006 20:47

Om jeg var deg og noe hastet, ville jeg heller ringt butikken. Mailer og slikt kan ofte bli nedprioritert om det er mye kunder i butikken:) Kanskje du ikke klarer å være så sarkastisk over telefon?
medlem i 211 måneder
 

Innleggav expertn » søn 01.10.2006 20:50

kan også legge til at de fleste overser et ledd i denne loven, som sier at "Produktet kan kreves byttet om dette ikke medfører urimelige kostnader for selger". Dette har vært en sak i høyesterett, kalt Skosaken. Der selger mente å omlevere et par støvletter til 1000kr var urimelig, og fikk medhold. En macbook til 10-13000 kr er mest sannsynlig en urimelig kostnad.
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » søn 01.10.2006 21:04

Betti skrev:
stian h skrev:
det er ikke bra for skjermen til macbooken å bruke den når den er lukket. mye bedre å bare ha skjermen opp uansett :-)


Of topic: Trodde macbook skulle kunne kjøre med lokket igjen uansett. Er dette feil?


Neida, det går helt fint det. MacBook slipper ikke ut varme igjenon tastaturet. iBook der i mot..

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav corbin » søn 01.10.2006 22:21

expertn skrev:kan også legge til at de fleste overser et ledd i denne loven, som sier at "Produktet kan kreves byttet om dette ikke medfører urimelige kostnader for selger". Dette har vært en sak i høyesterett, kalt Skosaken. Der selger mente å omlevere et par støvletter til 1000kr var urimelig, og fikk medhold. En macbook til 10-13000 kr er mest sannsynlig en urimelig kostnad.


Sikker? Jeg trodde det gikk den andre veien i den saken.

Spørsmålet er om det er Eplehuset eller Apple som må betale for dette. Jeg tipper at Eplehuset bare sender inn den gamle og får en ny gratis. Men jeg vet heller live om det, og spør jeg noen hos Eplehuset så vet jeg hva de vil svare...
medlem i 215 måneder
 

Innleggav expertn » man 02.10.2006 12:44

Sko saken gikk i selgers favør leste jeg her for en tid tilbake.
medlem i 211 måneder
 

Forrige

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]