DannyBoy skrev:Jeg synes du over reagerer litt her... Alle kan da gjøre en feil, du må gi dem en sjanse til å rette på det iallfall før blir forbannet.
DannyBoy skrev:De som jobber på eplehuset har sikkert flere ting å gjøre enn sitte å vente på epost fra deg og svare med engang også.
mrmke skrev:sender du en hatmail med STORE !!!!! bokstaver så blir du ned prioritert i allefall fra min side.
men er du kjekk og grei og sier det haster osv så er det mye hyggeligere for oss selgere å ta kontakt tilbake. Ellers kvir vi oss og vrir oss unna..
vi er mennesker !!!
mrmke skrev:maskiner blir som regel fikset på ett verksted og ikke i butikken..
mrmke skrev:i følge loven har ikke lov til å heve kjøpet men du har visse krav..
butikken har 2 sjangser på å fikse produktet
3. gang har du krav på nytt produkt men det må være samme feil som de 2 andre gangene.
du kan heve kjøpet på en bettingelse og det er vis butikken ikke klarer å skaffe det samme produktet som du kjøpte. også må det være 3. gangs feil.
mrmke skrev:sender du en hatmail med STORE !!!!! bokstaver så blir du ned prioritert i allefall fra min side.
men er du kjekk og grei og sier det haster osv så er det mye hyggeligere for oss selgere å ta kontakt tilbake. Ellers kvir vi oss og vrir oss unna..
vi er mennesker !!!
Hei
Om jeg har forstått situasjonen, har dere nå skriftet hovedkort i MacBooken. Hipp hurra, men fortsatt lager datamaskinen den samme, irriterende pipelyden. For å være helt ærlig, merker jeg ingen forskjell fra før jeg leverte den inn.
Kan jeg få en rask tilbakemelding på dere spesifikt har tenkt å gjøre for å få fikset dette problemet så fort som mulig?
--
Navn og epostadresse
mrmke skrev:mangel vil si at du har kjøpt en pc og ble fortalt den hadde 200gb men den har kun 100gb
da kan du heve kjøpet.
du har feil ikke mangel.
§ 16: Tingen har en mangel dersom a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15 (...)
§ 15: Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. (...) b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper (...)
Dersom dere ikke har avtalt noe spesielt, sier forbrukerkjøpsloven at du har krav på at varen
* har samme egenskaper og holdbarhet som tilsvarende ting
* har samme egenskaper som en prøve eller modell du har sett på
* har den kvalitet og de egenskaper som selgeren har opplyst direkte eller gjennom markedsføring
(...)
Er ikke tingen i samsvar med det dere avtalte eller det du kan kreve ifølge loven, har varen en mangel.
Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny.
Returner til Garanti og service
Registrerte brukere: Google [Bot]