Kontakte Apple?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Kontakte Apple?

Innleggav Nils » tir 03.10.2006 15:27

Er det noen som har en epostadresse til Apples kundeservice? Eller en postadresse man kan sende skriftlige henvendelser til Apple for den saks skyld?

iPoden min døde for trdje gang (hdd klarer ikke spinne opp, står bare og "mjauer"), og jeg er veldig interessert i en ny 5G eller penga igjen. Svensken på apple support sa til og med at "Det var endel 4G clickwheel som hadde akkurat det problemet). Kunne derfor godt tenke meg at all korrespondanse mellom Apple og meg foregår skriftlig, så slipper man å krangle om garanti/reklamasjon og alt det der over telefon.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » tir 03.10.2006 15:42

Tror all Support/reklamasjon går via tlf..

Har aldri hørt om noen mail adr. til Apple Support.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav postlogic » tir 03.10.2006 16:07

Kan ikke tenke meg at de ville hatt kapasitet til å besvare mail. Flertallet foretrekker å sende mail fremfor å ringe. Så de ville jo fått et helt ekstremt antall mail daglig, noe som ville sprengt kapasiteten, og de ville endt opp med backlog fra helvete, + enda dårligere rykte på support :-p

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Nils » tir 03.10.2006 17:22

Nja, ser poenget, men mener fremdeles at noe kommunikasjon gjør seg best i brevs form. Egentlig ett fett om det er elektronisk eller brevpost. Er det noen som kjenner til en ordinær postadresse da?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Wackhy » tir 03.10.2006 17:28

Apple Computer Norway

Lilleakerveien 10
Postboks 244, Lilleaker
0216 Oslo
Norway

Den som står i Adresseboka når du får maskina/installerer OS X ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Nils » tir 03.10.2006 17:30

Nydelig. Muchos graçias Whacky!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Fantomas » tir 03.10.2006 17:35

Nå håper jeg du skriver et håndskrevet brev med løkkeskrift på litt dyt brevpapir.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Arne-Daniel » tir 03.10.2006 17:36

Enig i at epost er mye mer praktisk enn telefon. Der får man alt skriftlig, og man slipper å spørre igjen. Jeg har pleid å sende til denne adressen:
no.consumer@euro.apple.com

EDIT: Med mail slipper man også å måtte snakke med tyske, nederlandske, franske, svenske og danske mennesker. Alt er på engelsk.
medlem i 225 måneder
 

Innleggav masae » tir 03.10.2006 17:45

Di må vite at Apples policy er at de ikke svarer på brev/skriftlige henvendelser med mindre den kommer fra en offentlig myndighet eller en advokat. Dette har jeg blitt fortalt av Apple flere ganger det siste halvannet året. Jeg har også sendt dem totalt åtte brev, i forskjellige saker av ulik karakter, og har aldri mottatt noe annet svar enn at de ringer meg og sier at de ikke svarer på brev.
Mitt råd dersom du ønsker å reklamere på ipoden er å sende en klage til forbrukerrådet.
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Nils » tir 03.10.2006 18:48

Seriøst??? For en profesjonell måte å drive business på. :rolls eyes: Nei veit du hva; hvis det er sant, skal jeg aldri handle på applestore mer.
Takk for mailadresse, skal absolutt sjekke ut den. Hvis ikke tror jeg UiB har fri rettshjelp fra Juridisk fakultet. Kanskje de har brevpapir som er så fancy at Apple gidder lese det.
Nei - Apple(store) bør skjerpe seg veldig på Consumer Relations. FY!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]