Macbook batteri 89% etter tre måneder

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Macbook batteri 89% etter tre måneder

Innleggav Betti » ons 04.10.2006 15:27

Min macbooks batteri har de siste ukene gått fra 97/98 % til 89% av orginal kapasitet. etter siste lading. Altså 4642 av 5300 mAh. I skrivende stund oppgir den 69% og 1:06, merker oså at den varer mye kortere en før. Har kalibirert batteriet nylig så avlesningen skulle være riktig. Noen som vet om dette holder til å få nytt batteri?
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Even S » ons 04.10.2006 15:31

Vet ikke hvordan det er med nytt batteri.

Men batteriteden kan også stige, ifølge coconut battery var jeg nede i 90% (etter 6 måneder), og når er jeg oppe i 92%..
Har gått litt opp og ned i det siste..

Hvilket program er det du bruker tili å sjekke batteriet?

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Betti » ons 04.10.2006 15:33

Bruker Coconut battery, men systemprofil oppgir samme verdier. Målingene har tidligere gått opp og ned, men nå går det jevnt nedover. Virker også som tiden er redusert mer en dette. Ligger på knappe 2 timer.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav OlavF » ons 04.10.2006 15:37

Du må kalibrere batteriet, hvis du ikke har gjort det?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Even S » ons 04.10.2006 15:37

Gå til Eplehuset med MacBooken og spørr dem om dette er normalt og hvilke rettigheter du har.

11% på 3 måneder syntes jeg var litt vell masse..

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Betti » ons 04.10.2006 15:45

Har kalibirert batteriet ja, det står i hovedposten:-)

Kommer nok til å gå på eplehuset, men vegrer meg litt for å mase på dem fordi jeg har en ipod inne som de ikke annerkjenner at jeg har problemer med. Tenkte jeg kunne se det an litt mens jeg venter på ipoden.


Hadde nesten 4 timer da jeg kjøpte macbooken, så selv om den sier den har 89% er tiden faktisk nesten halvert.

Noen som har fått byttet batteri ?
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Winston Smith » ons 04.10.2006 16:09

dette kan ikke være riktig, har hatt powerbooken i 1 år og den er på 98%
medlem i 226 måneder
 

Innleggav KnethJensen » ons 04.10.2006 18:37

jeg har selv hatt min macbook black i ca 5 måneder! Coconut battery forteller meg at jeg har 87% batteri kapasitet (4547mAh) --> orginalt var det
5200 mAh.

Dette vil vel si ca 3 timer batterivarighet med "ormal" bruk og redusert lysstyrke..orginal var det nesten 5 timer!

Jeg har brukt macen hver dag relativt hardt siden jeg fikk den.. den er i bruk konstant mens jeg er våken og står i sleep/shutdown når jeg sover. Jeg bruker den med batteri til det er tomt og lader helt opp igjen når batteriet er tomt! har aldri brukt den med bare powersupply!

Vil vel anta at dette er normalt??

Er en god stund siden jeg kalibrerte batteriet mitt men...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav kolby » ons 04.10.2006 18:39

Skrur du ned lyset på skjermen får du raskt én time ekstra på batteriet. Verdt å huske på hvis man ikke må ha full belysning på skjermen.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav KnethJensen » ons 04.10.2006 18:44

siden jeg skrev dette inlegget og til nå..altså ca 5 minutter hr batterikapasiteten min falt allerede ;) nå er den på 4531 mAh ..kontra 4547mAh.
Dette tyder jo på at coconut og andre "avlesere" er noe ustabile og at batteriet går opp og ned litt i "varighet"..det må taes med en klype salt mao.

skla kalibrere batteriet mitt i natt og se hvor vi endre opp etter det!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Nils » ons 04.10.2006 18:48

Du bør bruke nettadapteren så ofte du kan. Det er veldig forringende å bruke batteriet helt ut, for så å lade det helt opp igjen, da dette spiser "ladesykluser". Klattlading er faktisk mer batterivennlig pga. li-ion teknologien i batteriene i apples bærbare. Det er en egen tråd om dette her.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav KnethJensen » ons 04.10.2006 18:50

ok takk! SÅå å ta ut batteriet når man har macen hjemme på bordet hele kvelden er sikkert smart??
Jeg skal begynne å gjøre dette..må bare "kalibrere" batteriet først så skal jeg følge ditt råd!
114 sykluser er jeg oppe i etter 5 mnd bruk..

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav sortebill » ons 04.10.2006 18:53

Jeg fikk nettop et gledelig besøk av en ups mann, så nå gikk jeg fra 75% kapasitet til 100%, smekkert. Lenge leve feilproduksjon!

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav KnethJensen » ons 04.10.2006 18:54

aha du har en powerbook med "riktig" serienummer på batteriet tenker jeg?+ ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Nils » ons 04.10.2006 18:55

Nei, du trenger ikke ta ut batteriet. Når batteriet er ferdig lada, merker macen din det, smart som den er, og slutter å lade batteriet. Da kjører den bare på strøm fra veggen. Jeg har hatt PBen min siden mai 2005, og har 218 cycles og 94% av opprinnelig kapasitet. Bruker den hver dag. Mye. <_<

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]