Macbook batteri 89% etter tre måneder

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Innleggav KnethJensen » søn 29.10.2006 18:56

Det er for noen få dager siden lagt ut en meget godt forklart batteriguide her på forumet..scroll nedover på forsiden og du finner den! LES DEN! :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav kajac » søn 29.10.2006 19:20

min macbook er 4 måneder, og batteriet er nå på 96 %

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav dhaude » søn 29.10.2006 19:35

eg har lest både guiden og kalibreringsoppskrifta til apple.det fremgår, såvidt eg ser, ikkje av nokon av dei dokumenta om det lønner seg å starte kalibreringsprosessen på nullnivå- eller om det er vilkårleg kva slags nivå batteriet er på når du begynner å kalibrere.(altså lade det opp).
det eg prøvde å få tilbakemelding på var at eg har 95 % etter 3 ladesykluser og dette virker rart fordi folk har 98% etter 1 år. derfor lurer eg på om eg burde kontakte apple eller noko..

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav McMagnus » søn 29.10.2006 19:52

Batterikapasitetet går litt opp og ned og er nok vanligvis aldri på 100% fra begynnelsen av. At den er 96% etter et par dager er ikke noeh å bekymre seg for i det hele tatt.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Macmaniac » søn 29.10.2006 20:07

Even S skrev:Gå til Eplehuset med MacBooken og spørr dem om dette er normalt og hvilke rettigheter du har.

11% på 3 måneder syntes jeg var litt vell masse..


Om batteriets kapasitet går ned med x antall prosent over y tid, har du krav på nytt batteri. Nå husker jeg altså ikke x og y, men det finner jegut av i neste uke.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav dhaude » søn 29.10.2006 20:10

McMagnus: Tusen takk skal du ha- eg trengde eit klapp på skuldra- fort for at ein begynner å bekymre seg for at macen ikkje lever opp til forventningene og at akkurat DU har fått det feilproduserte batteriet osv. Får vente i spenning og følge spent med på coconut! :-D

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Dårlig batteri på MacBook

Innleggav nemis » søn 29.10.2006 23:11

nemis skrev:Nå prøver jeg å lade batteriet mitt helt ut, for å så lade det opp igjen. Nå viser den 11% (0:14) og plutselig viser den 90% av orginal kapasitet.

Hva kommer det av?


Etter å ha kalibrert batteriet spratt den opp i 90%. Ganske fornøyd med det :-)

Moderert av Ingunn :-)
Fjernet unødvendig sitering. Se reglene.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Gjertsen » søn 29.10.2006 23:23

sjekk dette da:

Bilde

Dette skjønner jeg ikke. Dette er en macbook, og den er 4 mnd gammel. Etter macen var på servide så ligger det ikke installert noe serial på maskienn min!

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav KnethJensen » man 30.10.2006 0:05

DA har de byttet hovedkort på maskina di!! dette har vært et tema før og det viser seg at serienummeret ikke autimatisk popper opp i div software! men ingen fare. i følge ekspertene :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav hmnaley » man 30.10.2006 0:14

Min er 90% etter fire måneder... (macbook) Det er vell i grunn ok. Tror jeg har opp mot 4 t batterilevetid

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Dårlig batteri på MacBook

Innleggav nemis » man 30.10.2006 0:30

nemis skrev:Etter å ha kalibrert batteriet spratt den opp i 90%. Ganske fornøyd med det :-)


Etter ca 1 times bruk med lader, (batteriet er fult) så er jeg nede i 77% igjen. Blir ikke helt klok på dette..?

Moderert av Ingunn :-)
Fjernet unødvendig sitering. Se reglene.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Dårlig batteri på macbook

Innleggav RissEh » man 30.10.2006 19:32

Jeg har hatt min i litt over 1mnd nå,
Coconut viser :

Current: 4823 mAh
Original: 5200 mAh

Det er 92%
Ladesykluser : 32.

Dette er jo kjempedårlig iforhold til dere andre, er det grunn til klage på dette ?
medlem i 210 måneder
 

Innleggav KnethJensen » man 30.10.2006 21:02

hm dette hørtes rart ut! jeg har 140 ladesykluser og har 91 % igjen av batteriet!! etter 6 mnd

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Dårlig batteri på macbook

Innleggav RissEh » tir 31.10.2006 12:55

Ja, det er litt merkelig. Men kan det være fordi at jeg ikke klattladet en stund? i ca 1 uke brukte jeg macbooken helt ut på skolen, og ladet den helt opp hjemme, men den stod i da jeg brukte den hjemme da.
Så jeg skjønner ikke hvorfor det skal dette ned 8% på kun 32 sykluser
medlem i 210 måneder
 

Levere tilbake batteri?

Innleggav SuperAnders » tor 02.11.2006 17:41

Hei...
Fikk nytt batteri for et par dager siden...
Jeg trodde jeg kunne beholde det gamle... intil jeg ved et uhell leste instruksjonen... Skulle jo selvfølgelig ventet et halvt år med å sende det inn... Har lest litt på utenlandske forum... Det virker som ingen har fått regning selv om de har beholdt det gamle... Og så leste jeg at en på forumet hadde fått en regning... Er det noen andre her som har beholdt atteriet sitt? Det er jo galskap å sende det tilbake til nederland bare for at de skal kaste det... Tipper at de kvitter seg med det her i Norge uansett...
Men jo hvordan har det gått med dere som beholdt batteriet? Noen knuste kneskåler eller elghoder i senga?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]