Reprasjonstid på mp3-spiller

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Reprasjonstid på mp3-spiller

Innleggav Kirkeby » ons 04.10.2006 19:35

Har noen der ute peiling på hvor lenge ein butikk kan holde på Mp3-spilleren min og kalle det reperasjon??

Har hat den inne siden 09.08.2006, det er nesten to måneder! Det er omtrent 20% av tida eg har "eigd" denne greia. Det må vell være noe regler for dette?

Og eg har vore inne og spurt etter den, då sa dei: "Me kan ikkje ringe verkstedet nå (det var kl. 13.00 på ein Lørdag), du får bare vente, vi skal ringe deg når den er klar..." Og nå har eg venta ein måned til!!

Er det mulig!?

PS: det er ikkje ein iPod det er snakk om, Creative faktisk, om det har noe å si
    O:-) Moderert av Åsmund
    Endret tittelen til noe beskrivende.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav eirikaav » ons 04.10.2006 19:36

Deilig å ha en pause fra the dark side eller? Kjøp iPod!

Synd at det tar så lang tid da. Hvilken butikk snakker vi om?
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Truls Waage » ons 04.10.2006 19:51

Har hatt nokia'en min inne til reperasjon i to måneder før.... Men det var reklamasjon og ikke garanti.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav freddjoh » ons 04.10.2006 19:55

Har du ikke krav på en låneMP3 spiller dersom reparasjon tar mer enn en uke?

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav eirikaav » ons 04.10.2006 20:02

freddjoh skrev:Har du ikke krav på en låneMP3 spiller dersom reparasjon tar mer enn en uke?


Tror låning bare gjelder mobiltelefoner. Du klarer deg mer enn en uke uten mp3-spilleren, men mobilen er en viktig del av hverdagen til utrolig mange prosent av befolkningen. noen synes sikkert mp3-spilleren er viktig, men ikke i så stor grad at det er nødvendig å låne en.
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Mr Mac » ons 04.10.2006 20:09

Den måten jeg har oppfattet forbrukerloven på, tilsier at du har krav på et låne produkt dersom en repparasjon tar mer enn 7 dager. Dette gjelder uansett produkt. Jeg er ikke sikker, men du kan jo ringe forbrukerrådet og høre.

http://forbrukerportalen.no/regionskontor
Her finner du nummeret til ditt nermeste forbrukerrådskontor.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Kirkeby » ons 04.10.2006 21:37

eirikaav, eg skal kjøpe iPod, derfor håper eg på å få pengene tilbake, fordi den creativen var ein generelt dårlig maskin. (Creative Zen micro 4GB)

tusen takk for svar, skal sjekke med forbrukerrådet om kva eg bør/kan/skal gjøre.

Det er telebutikken det er snakk om. Så eg må nok ta ein telefon til dei og for å sjekke hvordan det går...

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Truls Waage » ons 04.10.2006 21:49

Har også en Creative Zen Micro (5GB), var en del tull med den pluss at batteriet ble sykt dårlig etter en stund. Nå har jeg den nye iPod Nano :-D

Du får håpe at de har mistet den, det skjedde med søskenbarnet mitt. Da får du pengene tilbake :-)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Kirkeby » fre 13.10.2006 15:22

yesss!

sendte ein mail i dag og fikk følgende i svar:

Heisann! Du kan komme og få en ny spiller! :)


Eg sendte ein mail til og spurte om eg kunne velge ein annen og fikk følgende svar:

Du kan ta ut hva du vil for 1798,-. Som du ga for din Creative.


Så nå er eg skikkelig glad, håper bare eg kan vente til dei nye iPod nanoane kjem Då skal eg skaffe meg ein. Det er sikkert!

Takk for hjelp og svar, og håper dette kan stå som motivasjon for fleire...

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Truls Waage » fre 13.10.2006 15:25

Flott at du får ny :-D

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]