Døde pixler eller noe annet ?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Døde pixler eller noe annet ?

Innleggav Syfer » lør 07.10.2006 18:24

Bilde

Første området som er rett til høyre for musepekeren er lett å se, den oppe til høyre er litt vanskeligere siden det er mørkere.

Uansett, jeg har mange slike områder på skjermen, disse to områdene vist på bildet skiller seg dog ut siden det er snakk om "streker", resten av områdene er mer ala prikker bare litt større.

Dette er selvfølgelig J_vla irriterende

det er rundt 7-8 stk på skjermen, og det vises godt når jeg bruker maskinen, kanskje fordi jeg vet at det er der og at det irriterer meg grenseløst.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Switcher » lør 07.10.2006 18:31

Ikke det at jeg har noe sånn voldsomt peiling på det her, men det ser ikke ut som døde pixler. Jeg har hatt døde pixler selv, og det var ikke sånn...! Prøv å gni de vekk!:)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Syfer » lør 07.10.2006 18:33

Skulle akkurat til å oppdatere tråden, har kjørt pixel check v1.2, ingen døde pixler.

Forøvrig har jeg ikke peiling på hva flekkene er, og det går ikke bort ved bruk av iclean.

har prøvd å "massere" de bort.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Cryptography » lør 07.10.2006 18:37

De ser ikke helt døde ute syntes jeg.. Aner ikke hva det kan være da..

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Syfer » lør 07.10.2006 18:43

De vises veldig godt når man ser på de fra "rett" vinkel

Utrolig surt

Forøvrig kommer det en utrolig irriterende ulyd fra skjermen.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav golo » lør 07.10.2006 19:54

Jeg har døde pixler på en ekstern skjerm, hos meg er de døde pixlene røde prikker.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Syfer » lør 07.10.2006 20:35

Nei, er nok ikke døde pixler da. Dog skulle jeg likt å visst hva for noe mystisk dette er, ettersom det ikke er noe som kan vaskes bort
medlem i 219 måneder
 

Innleggav njadve » lør 07.10.2006 21:44

Prøv med reperasjon av diskrettigheter og restart. Jeg får sånne rare prikker av og til også, men de forsvinner som regel etter en restart...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Syfer » lør 07.10.2006 22:48

Disse har vært her lenge
medlem i 219 måneder
 

Innleggav haartufs » lør 07.10.2006 22:53

golo skrev:Jeg har døde pixler på en ekstern skjerm, hos meg er de døde pixlene røde prikker.


Døde piksler er ikke røde, en rød piksel er en stuck piksel og kan være mulig å få vekk.
Les mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Stuck_pixel

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Wackhy » søn 08.10.2006 0:17

Det kan være skader på selve panelet. Jeg hadde noen lignende prikker på en skjerm en gang, og da viste det seg at selve LCD-panelet var skadet, og jeg fikk byttet skjermen. Ville nok uansett tatt skjermen til forhandler og snakket med de.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav freddjoh » søn 08.10.2006 0:55

Hender at en liten skade i panelet gjør at støvkort og smuss kommer på innsiden og dermed sprer seg utover slik at merkene blir større. hAR DU GARANTI PÅ MASKINEN, SÅ PRØV Å FÅ FIKSET DETTE GRATIS. oOOPS. kOM BORTI cAPS lOCK KNAPPEN. dRITT dELL MASKIN.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Syfer » ons 11.10.2006 18:43

Prøv å få fikset dette gratis ?
Hvis skjermen er defekt slik at støv har kommet på innsiden, så er det jo ingen tvil om at jeg skal ha dette dekket når jeg kjøpte maskinen i februar.
medlem i 219 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]