- Apple bryter norsk lov

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

- Apple bryter norsk lov

Innleggav Bosse » tor 12.10.2006 12:03


Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Truls Waage » tor 12.10.2006 12:07

ja... Men det er slike ting som kan gjøre at Apple blir bedre på kundeservice og garanti tid :-)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav msulland » tor 12.10.2006 12:08

Ikke bra, og helt standard Apple. Virker nesten som de bare venter på å få dette opp i retten slik at de kan miste kunder.
medlem i 226 måneder
 

Innleggav masae » tor 12.10.2006 12:11

Nei, det er ikke bra når et så stort og tilsynelatende seriøst selskap som Apple bevisst velger å bryte norsk lov.
medlem i 222 måneder
 

Innleggav jeberik » tor 12.10.2006 12:13

Dette problemet gjelder jo ikke bare iPodene heller, gjelder jo generelt alle apple produkter!?!

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav sortebill » tor 12.10.2006 12:15

Veldig dumt av apple.. Norge er et bra marked med kjøpesterke kunder som ofte kjøper ny elektronikk uten at vi egentlig behøver det...

Det er heller ikke et stort marked så apple har råd til å gi oss den ekstra servicen våre lover pålegger dem..

Men sånn sett er det ikke vårt problem, det er jo sluttselgers problem egentlig. Sålenge de gjør det loven krever av dem er det ikke mitt problem at de taper penger, det er jeg veldig glad for.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Luri-Fax » tor 12.10.2006 12:17

- Både Forbrukerrådet og HiFi-klubben mener at dere bryter forbrukerkjøpsloven...

- Ingen kommentar, avslutter Fredrik Hallstan i Apple.

Synes det å svare slik blir for lettvint! O:-)

Det samme gjelder vel også andre apple produkter... 1 års garanti på macbook f.eks?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav kj » tor 12.10.2006 12:34

Bank i bordet jeg har vært stort sett heldig så langt med appleprodukter og service.

Men jeg frykter den dagen jeg skulle få problemer med produkter fra apple.

Bare tanken på det muligens er infocare som får jobben med å rette opp feil får det til å vri seg i magen....

Meget dårlig erfaring i forbindelse med et familiemedlems kjøp av bærbarpc. Supertrege, slett kundeservice/support og ukyndige.....

Tanken på å la personer man ikke kan være sikker på kunnskapsnivå og dyktighet til slippe til for å skru på min kjære mac gjør meg svimmel.

Så bildene av en mishandlet macbook inne her på en annen tråd...
Fyf*** jeg hadde blitt forbannet om den hadde sett slik ut på grunn av et verksted.

Jeg håper det at denne avisartikkelen og flere vil få apple til å ta signalene og endre kurs.

Samt at forbrukerrådet og andre følger opp nådeløst ovenfor apple fremover slik at det blir en slutt på dette.

Det er ille nok at noen har problemer med produktet de har kjøpt for surt tjente penger. Men på toppen av det hele så skal man bli møtt med dårlig og treg kundeservice og kjempe en kamp for sine rettigheter?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Bosse » tor 12.10.2006 12:39

Enig med deg kj.
En annen ting er også det svaret man får fra Apple Norge hele tiden:
-ingen kommentar, men jeg regner med at de har munnkurv.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav kj » tor 12.10.2006 12:40

Luri-Fax skrev:
- Både Forbrukerrådet og HiFi-klubben mener at dere bryter forbrukerkjøpsloven...

- Ingen kommentar, avslutter Fredrik Hallstan i Apple.

Synes det å svare slik blir for lettvint! O:-)

Det samme gjelder vel også andre apple produkter... 1 års garanti på macbook f.eks?



Javist er det for svakt det er det ingen tvil om. "Stakkaren" har jo i grunn ingen ting å forsvare seg med eller å kunne "tilby" i følge norsk lov til sine kunder....

Jeg skjønner svaret hans godt jeg om han har fått streng beskjed fra apple om å følge deres policy.

Men at det er å skyte seg selv i foten... og jeg håper det legges godt merke til av alle.

Det er skikkelig dårlig reklame for apple over tid til tross for at produktene og brukervennligheten deres gjør valget lett når man skal velge produkt... Men de kan ikke leve på det alene forever....

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Twinrehz » tor 12.10.2006 12:46

Virkelig trist sak. Men levetiden til min nye iPod kommer til å avgjøre om jeg kjøper en iPod eller ikke neste gang jeg må ha en ny.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Wolfgang » tor 12.10.2006 12:49

Synd av Apple.

Men hvis de utvider til 2 år i norge, så må dem sikkert gjøre de i andre land også.

Og da kan det fort bli økonomisk ulønnsomt for dem.

Så kanskje de da heller velger å ekskludere Norge?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav msulland » tor 12.10.2006 12:56

Apple bryter til og med norges lover på en 4 dager gammel macbook pro. Tror apple jevnt over driter langt i lover og regler de ikke selv har laget, dette samtidig som det virker som kvaliteten har gått nedover på produktene.

For 1 år siden kunne jeg fint tipse folk om at de burde kjøpe seg en mac, nå må jeg også forklare de at det sansynligvis er feil på maskinen de får og at de må tenke seg veldig godt om hvis de skal kjøpe det i og med servicen til apple er såpass dårlig og det koster dem penger å få fikset garantisaker hos apple.
medlem i 226 måneder
 

Innleggav McMagnus » tor 12.10.2006 12:56

Det er vel ikke snakk om å utvide garantien til to år... Men rett og slett å følge loven! (Som forøvrig dekker tre eller fem år avhengig av hvor lenge produktet rimelig kan forventes å fungere)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Syfer » tor 12.10.2006 12:57

De trenger ikke utvide til 2 år i hvert eneste land, de trenger bare følge lovene i hvert eneste land (så lenge disse ikke er helt urimelige).
medlem i 219 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]