segrov skrev:Selv om den er kjøpt på nett, er det irrelevant. Er maskinen under 1 år, bør det uansett ikke være noe problem, siden den da er dekket av en ganske god garantiordning fra apple.
§ 30. Gjennomføring av avhjelp
Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.
Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.
Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.
Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.
masae skrev:I Norge er det lovfestet at man har krav på låneprodukt dersom reprasjonen forventes å vare lengre enn en uke. Dette gjelder uansett hva slags produkt det er snakk om, så lenge det ble kjøpt av og benyttes av en forbruker(altså ikke selskaper ol.).
Mega_Therion skrev:Her er det litt for mye bullshit for meg! Les heller loven selv enn å høre på klovnene: http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html
Funkaholic skrev:Mega_Therion skrev:Her er det litt for mye bullshit for meg! Les heller loven selv enn å høre på klovnene: http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html
Voldsomt å nedlatende tone du har da? Ser de to innleggene dine her og reagerer litt på at du fører en ganske så negativ tone.
Returner til Garanti og service
Registrerte brukere: Google [Bot]