MBP med feil på feil!

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

MBP med feil på feil!

Innleggav Pannelars » fre 20.10.2006 13:59

Jeg kjøpte en MBP i april og har hatt en del feil gjennom tiden. Det hele startet med at jeg hadde 2 høyfrekvendte lyder som ble til 1 etter at jeg fikk byttet til en ny maskin. Så etter en stund stoppen maskinen min å fungere på batteri så da måtte jeg bytte til et nytt batteri. Den høye lyden var fremdeles til stede, men jeg fikk beskjed om å vente til det kom en update. (greit nok tenke jeg ikke noe hast så lenge det fantes andre muligheter får å bli kvitt lyden) Men nå har det kommet et nytt hovedkort som jeg kunne få byttet som skulle fjærne lyden og varmen. Jeg leverte maskinen på Mandag denne uken og ringte dem i dag og fikk som svar: Vi prøvd å bytte ditt hovedkort 2 ganger. men din maskin fungere ikke med noen av de så bestille enda et nytt kort. De sa det bare tok 1 dag å få byttet hovedkortet, nå har det snart tatt over 1 uke. Hva burde jeg kjøre? La dem få pørve å reparere en gang til eller rett og slett heve hele kjøptet?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Twinrehz » fre 20.10.2006 14:02

Du kan jo begynne med å la være å skrive i ren frustrasjon <_< Litt vanskelig å lese.

Jeg ville gitt dem en siste sjanse, for å se hva som skjer.
medlem i 218 måneder
 

Innleggav pølsa » fre 20.10.2006 14:03

Siden du ikke har levert inn maskinen for samme feil for tredje gang kan du ikke heve kjøpet.

Du kan så klart ta kontakt med forhandleren og høre hva de sier, men i følge forbrukerjkøpsloven har forhandleren rett til å forsøke og fikse samme feil to ganger.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav 9lspils » fre 20.10.2006 14:32

Har du vært ekstremt uheldig med din maskin, eller tror du dette går igjen for de fleste maskinene som ble kjøpt i april?

Andre må gjerne komme med innspill!!

:-)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav mr » fre 20.10.2006 14:36

Leit å høre!

Det virker som du er klar over kilden til lyden og alternative løsninger...."macwhine" var vanlig på de første MBPene, men lot seg løse med software. Et dødt batteri kan skje...se bare på alle batteriene Sony må trekke (også Apples batterier).

Uansett: summasummarum: ser ut til "de" mener det riktige er å bytte hovedkort....greit, det er dems vurdering, men for det første: hvem er "de"???? Hvis det er snakk om infocare, tror jeg problemet ligger hos dem.....de får mye klager for tiden! For det andre: Hvis de ikke får det til og reparasjonen tar over en uke har du rett til lånemaskin! Hvis de ikke får ordning på maskinen i det hele tatt (2-3uker) ville jeg krevd ny!

MBPen er et solid bygge og min MBP fra august fungerer feilfritt....bank i bordet! Håper det ordner seg for deg, så du får nyte og nytte av maskinen!

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Nit-Ram » lør 21.10.2006 12:48

9lspils skrev:Har du vært ekstremt uheldig med din maskin, eller tror du dette går igjen for de fleste maskinene som ble kjøpt i april?

Andre må gjerne komme med innspill!!

:-)

Deler av dette går igjen fra maskiner kjøpt i April (og tidligere). Kjøpte min maskin så fort de kom ut og har hatt samme hovedkort problem (byttet kun en gang men) og batteriproblem. Utover det har det ikke vært så mange problemer egentlig... Forøvrig tror jeg det er nye regler nå som sier at de kun trenger å feile ved reperasjon av samme ting to ganger, dog er jeg ikke veldig orientert angående kjøpsloven.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Øysteinh » lør 21.10.2006 13:37

En kjapp kommentarer bare:
mr skrev:"macwhine" var vanlig på de første MBPene, men lot seg løse med software.


Langt i fra alle fikk løst problemet med SMC-firmwaren, inkl. min MBP.

Leit å høre om problemene dine, men kan meddele at du ikke er alene.

Min historie ser kort fortalt slik ut:
* Whine
* Innlevering til eplehuset for HK-bytte.
* Whine i hovedsak bort, men fremdeles en lyd når tilkoblet strøm.
* Superdrive-drev død (Eplehuset påsto at det ikke var koblet til igjen ved HK-byttet)
* Skjerm har fått mørke flekker - Garantisak (Har ventet på denne i en måned+, tar nok sikkert en måned til)
* Magsafe gikk skeiss.

Når alt dette er sagt, har Eplehuset Trondheim vært suveren mht. service, Apple derimot har brukt kriminelt lang tid på å levere erstatningsdeler. Ventet en måned+ på HK, og venter fremdeles på skjermen (gått en måned+)

Vet ikke om jeg har noe konkret å bidra med i din sak, men du er ihvertfall ikke alene med trøbbel med din MBP.
Du har uansett krav på reservemaskin, evt. be de om å sette inn det gamle hovedkortet (m. whine) til de får et nytt hovedkort. Hvis ikke, krev ny maskin. STÅ på kravene dine. Og selv om du ikke nødvendigvis ikke har kravene på din side, STÅ på saken din uansett.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Pannelars » lør 21.10.2006 22:29

Ja kan ikke skylle på apple store i Sarpsborg heller, de har vært helt SUVERENE. Feilen ligger hos apple som har sendt feil gang på gang...... :-/ :-/ :-/ :-(

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron