Apple Care et lurt kjøp?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Innleggav segrov » tor 02.11.2006 22:09

kjetil02 skrev:Det betyr i praksis at du ikke har rettigheter utover det kjøpsloven gir deg.


Nei, da er jeg redd du misforstår kjøpsloven.

Kjøpsloven lar deg kun få rette opp produksjonsfeil. Det kan hende Apple er snille, og fikser ting for deg som du egentlig ikke skal ha fått fikset, men det er i såfall fordi Apple er snille.

Applecare fikser maskinen din når den blir ødelagt. Unntakene du ramser opp er relativt ekstreme, og er sånt som oftestt blir deket av reiseforsikring, innboforsikring e.l..
medlem i 249 måneder
 

Innleggav kjetil02 » fre 03.11.2006 0:20

segrov skrev:
kjetil02 skrev:Det betyr i praksis at du ikke har rettigheter utover det kjøpsloven gir deg.


Nei, da er jeg redd du misforstår kjøpsloven.

Kjøpsloven lar deg kun få rette opp produksjonsfeil. Det kan hende Apple er snille, og fikser ting for deg som du egentlig ikke skal ha fått fikset, men det er i såfall fordi Apple er snille.

Applecare fikser maskinen din når den blir ødelagt. Unntakene du ramser opp er relativt ekstreme, og er sånt som oftestt blir deket av reiseforsikring, innboforsikring e.l..


Nei, jeg misforstod ikke kjøpsloven, men jeg ser at AppleCare-avtalen ikke er så begrenset som jeg trodde. Likevel ser jeg at punktene "ulykke, misbruk, forsømmelse, feilbruk" er relativt vage, og lett kan tolkes i Apples favør. Dersom du har rett, og Apple er vennlige mot de som har kjøpt AppleCare, vil det lønne seg. Dersom Apple vil være vrange, kan de fraskrive seg nærmest hva det skal være utfra punktene nevnt over. Så det er vanskelig å konkludere her, gitt.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Apple Care et lurt kjøp?

Innleggav Mistahh » man 24.12.2007 14:56

leste litt om forsikring ved kjøp av mac nettopp. Her har Apple en jobb å gjøre. De skriver at Kun AppleCare Protection Plan gir deg direkte telefonsupport fra Apples tekniske eksperter og sikrer at alle reparasjoner utføres av Apple-sertifiserte teknikere med originale Apple-deler. Så jeg som er uten AppleCare, kan få uoriginale deler om min MB skulle komme på verksted? Høres snodig ut, og litt latterlig. Får håpe min MB holder seg frisk helt til pensjoneres!

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Apple Care et lurt kjøp?

Innleggav EinarJ » ons 02.01.2008 20:38

Njæ, det er vel litt som i bilverdenen, smør på med ord som "original" og "sertifisert" for å få det til å høres bedre ut. De fleste delene lages ikke av Apple uansett, og sender du inn maskina så får den akkurat samme behandling som hvis du hadde AppleCare, det koster deg bare enten store mengder krangling, eller skjorta.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Apple Care et lurt kjøp?

Innleggav kjetil02 » tor 03.01.2008 1:28

... eller ingen av delene. Sist jeg ringte til Apple support fikk jeg veldig god hjelp og reparasjon uten spørsmål.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Forrige

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]