Da var vel det kanskje mere flaks en direkte årsak av en applecare avtale Segrov?
Hvis det er som du sier at maskinen var utslitt og herpa etter hard bruk?
Jeg kjenner ikke detaljene i applecare avtalen men den dekker kanskje en "forsikring" som gir erstatning ved uhell eller tøft arbeidsmiljø? Eller var det en kjent maskinvare feil som ikke uten videre lot seg fikse kanskje..?
Men Applecare avtalen skal jo dekke servicer i perioden den gjelder om det oppstår feil så det er vel i allfall ikke så rart at de forsøkte å reparere.. det må de vel i følge avtalen..
At man ikke like enkelt hadde fått en ny maskin etter etter slik bruk uten applecare avtalen har du nok sansynligvis rett i.... og at service generelt skjer med smil må man vel nesten forvente når man betaler ekstra..
Slik sett er en applecare avtale sikkert veldig grei å ha når uhellet er ute...
Men skal man gå rundt hele tiden og tenke at noen kan gå i stykker på maskine du akkurat har kjøpt for en god slum penger? Den er jo liksom bygd for å vare en "stund"... Da bør man forvente at feil blir rettet opp i etter lovverket... og i Norge er vi jo velsignet med 1 år garanti og 5 års reklamasjonsrett..
Er ikke de ekstra pengene for applecare avtalen like godt anvendt på en ekstra hardisk, backup og rescue programer om uhellet skulle skje? For det er jo faktisk noe alle burde bruke penger på uansett norsk kjøpslov...
Har man disse tingene allerede så er det jo mye annet man kan kjøpe.