MacBook skjerm knust

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

MacBook skjerm knust

Innleggav molna » søn 03.12.2006 22:17

Ok, dette er min først post, så vær snill :)

Her er min status:
- PC laptop bruker i 10 år; ingen problemer
- Fikk svart MacBook i 30-årsgave for 2 uker siden
- Nå er display knust ("rose" oppe i høyre hjørne. Har vokst seg til å dekke hele høyden av skjermen og ca 30% av bredden)

Røfft behandlet tenker noen, men nei, har ikke behandlet den røfft og i allefall ikke anderledes enn de andre bærbare jeg har hatt opp gjennom årene. Noen søk på Google viser at flere har knust skjermen på MacBook bare ved å løfte opp Mac'en. Dette høres ut som en klar garantisak for meg. En bærbar datamaskin skal ikke trenge å behandles som en nyfødt baby for å holde seg. Mac'en er kjøpt i Regent Street her i London, 1000 Pund beint.

Noen som vet hva sjansene er for å få det på garantien? Hvilken holdning kan jeg vente meg av de i Apple Store og HVIS jeg må betale selv, hva vil det koste?

Ikke morro å måtte betale 1000-vis av kroner i reparasjon på noe en nettopp har fått i GAVE arg...
medlem i 207 måneder
 

Innleggav kajac » søn 03.12.2006 22:20

Velkommen til Mac1.no

Dette er en garantisak, vil jeg tro.
Men kan ikke du laste opp noen bilder av skaden? Du kan laste opp bildene på http://Bildr.no

Edit: Jeg behandler faktisk MacBooken min som en nyfødt baby, og dn funker som bare det ;)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav molna » søn 03.12.2006 22:24

Er på jobb nå, men skal se om jeg får tatt noen bilder og lagt ut i morra.


Jørgen.
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Eriksson » søn 03.12.2006 22:27

Jeg vil ihvertfall anbefale deg å dra til butikken i Regent Street, der maskinen ble kjøpt. De vil få et bedre forhold til deg enn hvis du ringer på telefon. De vil ha mer forståelse for situasjonen, og hvis Apple i utgangspunktet har en strategi for å unngå garantikrav over telefon på det punktet der, så vil jeg nesten garantere at de er mer åpne i butikken! :)
Betjeningen i de butikkene gjør nesten alt for deg bare du spør pent, bortsett fra å gi fra seg 6 m lange reklamebanner du ber om å få! :)

Håper virkelig du får rettet opp i det her på en god måte. Veldig trist når sånt skal skje. Min Macbook er ikke blitt behandlet som en baby, men har ikke fått en slik skade.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav iAperture » søn 03.12.2006 22:28

Min MBP ER min lille baby. Tror jeg skal la den sove med meg fremover. Har hørt om en del folk med skjermproblemer. såkalt "slarkete" og pixelfeil osv. Hvordan får folk det til?

(om de da ikke blir levert med feil på slvfølgelig)
medlem i 211 måneder
 

Innleggav njadve » man 04.12.2006 21:45

Det er ingen grunn til å behandle den som en nyfødt baby, de tåler ganske mye. Dette er en helt klar produksjonsfeil og en svakhet som ikke skal være der. Dersom du har mulighet, møt opp i butikken, hvis ikke så ringer du dem og hører hva du skal gjøre. Mest sannsynlig får du reparert skaden helt gratis.

En annen ting som kan være lurt er å kjøpe Apple Care. Når du har kjøpt den utenfor Norge har du ikke den Norske kjøpsloven som egentlig gjør mye av det samme som Apple Care. Apple Care er en fornuftig investering når man bare har ett års garanti.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav molna » tir 05.12.2006 0:04

Skal se om jeg får tid til å stikke innom Apple Store i løpet av denne uka.

Her er et bilde av MacBook'en som ikke lenger er widescreen :) :
Bilde

    P-D Moderert av Judas
    Bilde forminska og gjort klikkbart med bildr.no
medlem i 207 måneder
 

Innleggav quadra800 » tir 05.12.2006 0:13

Helt garantert en garantisak.
Dette skal Apple fikse gratis for deg.
Si at du vil ha den tilbake så fort som mulig.
Jeg har hørt at det tar H&%(#(s lang tid å få fiksa en Mac hos Apple Retail Store.
Kondolerer. :-(

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav TheX » tir 05.12.2006 0:17

Slik skal ikke maskinen se ut nei! Ble litt sjokkert nå!
Dersom du ikke har kastet maskinen i bakken, plukket den opp igjen, kastet den ned igjen og hoppet på den, er det en garantisak :D

Dersom du nevner på telefon med Apple om at maskinen er svært viktig for deg (i jobbsammenheng), er det godt mulig at du får en midlertidig maskin mens du venter på at den blir reparert. Good luck!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Polymorph » tir 05.12.2006 0:39

Jeg tviler ærlig talt på at hverken Apple Store eller butikken du kjøpte den hos skal tro at du ikke gjorde dette med vilje, og at de vil reparere det på garantisak.

Men det er lov å håpe...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav molna » tir 05.12.2006 15:02

Huh?

Du tror faktisk jeg knuste den med vilje?

Var på Apple Store den ble kjøpt ja, av min kone.
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Ogga » tir 05.12.2006 15:06

Er det noen fysiske skader på "utsiden" av skjermen eller på andre plasser av maskinen?

Virker veldig merkelig at noe sånn kan skje uten videre, og regner med du blir mistenkt av butikken for å ha behandlet maskinen uforsiktig.
medlem i 222 måneder
 

Innleggav molna » tir 05.12.2006 15:07

Ingen skade andre steder enn på selve display-platen nei.
medlem i 207 måneder
 

Innleggav struktur » tir 05.12.2006 15:14

Velkommen til Mac1, synd at det skal være en så trist anledning!

Når det ikke er noen ytre skader, så sier det seg selv at Apple Store må rydde opp! Helt enige i de som sier at det beste er å møte opp!

Lykke til, og la oss vite hvordan dette gikk. Føler med deg, det er den tristeste skjermen på en datamaskinen jeg har sett siden jeg brukte Windows 3 serien....

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav ilovemac » tir 05.12.2006 15:24

hvoran løfter du macbooken? etter skjermen?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]