MacBook skjerm knust

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Innleggav Polymorph » tir 05.12.2006 15:33

molna skrev:Huh?

Du tror faktisk jeg knuste den med vilje?

Var på Apple Store den ble kjøpt ja, av min kone.


Nei, men Apple vil nok tro det.
Det var det jeg skrev.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav therock » tir 05.12.2006 15:56

Ofte kan skader som det der komme hvis man har hatt noe liggende mellom tastatur og skjerm, for så å lukke igjen maskinen. På den måten oppnår man skaden på bildet uten ytre tegn til mishandling.

Sier selvfølgelig ikke at jeg tror du gjorde det, men fort vekk et mulig scenario sett fra Apple-perspektiv som du kan bli stilt ovenfor.

En annen ting, kan du kjenne en sprekk på utsiden av skjermen hvis du f.eks stryker neglen over?
medlem i 248 måneder
 

Innleggav ilovemac » tir 05.12.2006 15:58

hvis man løfter maccen etter skjermen så er det ikke rart at det skjer

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav TorbX » tir 05.12.2006 16:39

Jeg har hatt min powerbook i 41 måneder iflg. cocnut battery, og jeg har herjet som en gris med den. For tiden slarver jeg faktisk ekstra mye for at jeg skal få en grunn til å kjøpe ny (alder er foreløpig ingen grunn for meg, som bruker maskinen som skrivemaskin og til mail/internett).

Men denne rakkern holder ut! Og skjermen er helt fin.

Edit:
Og jeg løfter den etter skjermen støtt og stadig.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav dicky_dick_dickens » tir 05.12.2006 21:53

vist du løfter den etter skjerme, sprekker den ikke over hele skjermflaten som her.

med maks uflaks så får du en mindre sprekk på oppsiden, men ikke fra topp til bunn.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav molna » ons 06.12.2006 14:36

therock: nei, det er ingen sprekk i den ytterste filmen.

Polymorph: ok, no problem :)
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Judas » ons 06.12.2006 15:08

Med ein so graverande skade som det der, så burde det vore ein eller anna form for fysisk skade på maskina om det skulle vere det som er årsaka. Til dømes ein bulk eller svak bøy i chassiset rundt skjermen. Vil tru at Apple store tar dette som garantisak. Får litt vondt i magen når eg ser det, ser ekkelt ut =-O

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav molna » fre 08.12.2006 12:42

Var i Regent Street i går, men man må bestille 'time' på forhånd. De godtar ikke bestilling av time før kl 0:00 om natten hver dag :)

Idag er det for travelt (+ jeg må plukke opp min Wii), så får vente til neste uke.

De jeg snakka med på Apple Store var veldig hyggelige og virket ikke overrasket når jeg sa skjermen var knust etter bare 2 uker.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav superape » fre 08.12.2006 12:53

Si ifra hvordan utfallet blir da! :)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav molna » ons 13.12.2006 19:13

Ok, da har jeg vært på Apple Store.
Å få det på garanti var uaktuelt, men siden det vil koste kun 285 Pund (ca 3500,-) å få den reparert så klagde jeg ikke på det. Var forberedt på ca 500 Pund :)

Skal ta 7-10 dager sa dem, og den blir reparert i selve Store'n i Regent Street.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav releazme » ons 13.12.2006 19:28

Hva hva grunnen til at du ikke fikk det på garantien?
medlem i 233 måneder
 

Innleggav molna » ons 13.12.2006 20:31

Ga ingen grunn, han bare sa at slike skader ikke dekkes av garanti.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav molna » fre 05.01.2007 15:23

Fikk tilbake Mac'en min 2. juledag. De ringte faktisk juleaften kl 17:30 og sa at den var klar for henting :-P

Måtte kun betale for selve LCD'n. Arbeidet gikk på garantien, så endte opp med 220 Pund og jeg ble endelig relativt fornøyd :)
medlem i 208 måneder
 

Innleggav kriff » fre 05.01.2007 15:31

molna skrev:Ga ingen grunn, han bare sa at slike skader ikke dekkes av garanti.


Seriøst? Hvis du har brukt maskinen normalt og fått slik en skade, er jeg imponert over at du ikke sto hardere på kravene dine...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav simeik » ons 07.02.2007 17:53

Nesten samme som på min ibook.

(se signatur)



Men jeg har for lite penger for reperasjon (6000 blanke skal eplehuset ha for ny skjerm)
 

ForrigeNeste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere