av ThomasV » fre 08.12.2006 16:52
Ok, jeg skal kanskje innrømme at overkriften ikke stemmer helt, for Apple fulgte vel egentlig bare norsk lov slik de er forpliktet til, så hvorvidt det kan kalles GOD service kan vel diskuteres. Men den gode nyheten er jo at Apple faktisk har begynt å følge norsk lov i forhold til reklamasjon igjen. Siden det er en del negative innlegg her om hvor vanskelig det er å få gjennom en reklamasjon hos Apple, tenkte jeg derfor å fortelle hvordan jeg opplevde det.
Har en iMac som er litt over 1,5 år gammel, uten AppleCare. En dag begynte maskinen å henge seg, og det kom klikkelyder fra harddisken på maskinen. Etter å ha lest her på forumet, var det bare for meg å skrive ut forbrukerkjøpsloven, gjøre meg klar til å ta en telefon til Apple Support, og jeg forventet vel minst at jeg måtte argumentere for å få gjennomslag for mine rettigheter.
Jeg fikk snakke med en svenske jeg fortalte problemet til, hun fortalte meg at jeg bare hadde ett års garanti, for det kunne hun se på serienummeret, og jeg sa at dette gjaldt en reklamasjon. Da måtte hun sjekke med reklamasjonsavdelingen, og etter ti minutt kom hun tilbake og fortalte at garantien nå var forlenget, så nå kunne jeg bare levere maskinen til verksted, og to uker senere har jeg den her med ny harddisk.