Telefonnummer til Apple Support

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Telefonnummer til Apple Support

Innleggav admin » fre 15.12.2006 9:24

Apple Support - tlf. 815 00 158
    Åpningstider:

    Mandag-fredag kl. 08.00 - 19.45
    Lørdag kl. 10.00 - 17.45

Apple Store - tlf. 800 33 034

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav quadra800 » tir 19.12.2006 8:37

Den var ikke dum du.
Kan du ikke legge ut denne informasjonen på en egen side i sidebaren på forsiden?
Sånn at vi slipper å søke etter denne tråden når den fyker langt ned på lista over tråder.
:-)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav gulll » tir 19.12.2006 9:37

Den ligger permanent øverst i Forum -> Garanti og service, litt må jo folk klare å se seg omkring ;-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav pølsa » tor 28.12.2006 1:47

Har sett meg en del omkring, finnes det en mailadresse angående garantispørsmål?

Bra link admin, er vel noe å lære der

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Wackhy » tor 28.12.2006 3:05

Apple har vel ingen mailadresse du kan ta kontakt med de på. Så er nok best åringe de tenker jeg :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Zerocool » tor 28.12.2006 13:02


Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav admin » tor 28.12.2006 13:24

De svarer ikke på support-henvendelser.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Twinrehz » fre 09.03.2007 18:16

Hvor mye koster det å ringe til Apple Support? Og hvem skal jeg egentlig ringe til når det gjelder garantisak?
medlem i 218 måneder
 

Innleggav prizma » ons 13.06.2007 11:22

Det å ringe i seg selv er gratis, i og med at det er ett 800 nummer.

Da jeg i dag ringte ang en feilbestilling fikk jeg beskjed om (av en meget engelsk dame) å vente til jeg mottok pakken, og så ringe Apple for en returlapp.

Så ser jeg i reglene:

7.2 Dersom du ønsker å benytte din rett til å returnere et Produkt eller kansellere en Tjeneste du er misfornøyd med, kan du ringe oss på telefonnr: 810 00 036 mandag til fredag mellom 10.00 og 19.00 slik at vi kan gjøre avtale om retur. Du kan også fylle ut det angrerettsskjema du har mottatt sammen med Produktet eller bekreftelsen på Tjenesten, og sende det sammen med Produktet som returneres. For Tjenester kan du sende oss utfylt angrerettskjema, eller et brev til den adressen som fremgår av pkt. 12. Du må i tilfelle oppgi referansenummer for kjøpet. Du må returnere Produktene i originalemballasjen og Produktene må ikke være skadet. Dersom Apple avhenter Produktet som skal returneres, må du beholde en kopi av kvitteringen for innlevering av Produktene til fraktføreren.

7.3 Hvis Produktene returneres til oss uskadet, vil du få refundert kjøpesummen for Produktene. Returkostnader dekkes av deg. Dersom Apple forestår avhenting av Produktet som skal returneres, blir fraktkostnadene trukket fra kjøpesummen som refunderes.


Så nå skal JEG betale for retur av ting jeg ikke mente å bestille, pga de ligger i handlekurven fra 4 uker tilbake...
Og så tenker jeg: Hvor mye koster egentlig han Eskild fra BoxDelievery for meg.... Varene jeg bestilte for mye er vell verdt ca 400,-

"So I am fucked either way!!" :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav c.h.sorensen » lør 21.07.2007 22:40

Wackhy skrev:Apple har vel ingen mailadresse du kan ta kontakt med de på. Så er nok best åringe de tenker jeg :)


Er det virkelig ingen adresse man kan fremsette en reklamasjon skriftlig gjennom? Jeg skal reklamere på en iPod jeg mottok "Shipment Notification" på for 2 år siden i dag, og vil nødig ha en diskusjon til uken om hvorvidt reklamasjonen er fremsett i tide.

Noen som har erfaringer med å ha fremsatt reklamasjon over telefon som senere hevdes å ikke ha vært tatt i mot?
medlem i 223 måneder
 

Innleggav prizma » lør 21.07.2007 22:47

Du kan ikke skrive mail til Apple.

Du må ringe Apple.


Ok? O:-)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav c.h.sorensen » lør 21.07.2007 23:09

Poenget mitt er at Apple ved sine rutiner gjør det vanskelig for kjøperen å sikre dokumentasjon for at det faktisk er reklamert i tide.

At en på denne måten prøver å unndra seg reklamasjoner, eller muliggjøre flere tvistetemaer, synes jeg er useriøst. Jeg får nok likevel ta telefonen, men skulle de være vriene, skal jeg ikke gi meg med denne! ;)
medlem i 223 måneder
 

Innleggav masae » søn 22.07.2007 2:30

Dersom du ønsker å kunne dokumentere at det er reklamert i tide er det beste er å sende reklamasjonen per brev(gjerne rekommandert) til:

Apple Computer International, v/Apple Computer Norge
Lilleakerveien 10
Postboks 244 Lilleaker
0283 OSLO

Brev sendt hit blir skannet og sendt til kontoret i Irland
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Luxurious » fre 26.10.2007 20:25

Prisen for 815 - nummer varierer fra ca 40 øre ved vanlig telefon til 3-4,39 øre for mobil.

Ved reklamasjon er det i utgangspunktet Apple som skal dekke telefonutgifter over det normale, grunnen til at det brukes 815-nummer er jo at Apple så kan få rimeligere sentralbord-tjenester.

Fra forbrukerkjøpsloven;

"§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren."

Det er nok noe varierende hell man vil ha med å få dekket slike utgifter, dog ...
medlem i 210 måneder
 

Re: Telefonnummer til Apple Support

Innleggav iBjorn » lør 03.05.2008 12:07

Jeg lagde for moro skyld en Dashboard-widget (statisk) med supportnummeret og åpningstidene for den som måtte være interessert.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere