Batteri 81% etter 7 uker

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Innleggav macfyksen » fre 29.12.2006 16:42

Ok, takk ;)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav ch_knapp » fre 29.12.2006 17:26

Det har ingen hensikt å henge seg opp i disse tallene... Batteriet tappes slik det tappes, bare kalibrer batteriet innimellom - mer kan du ikke gjøre.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav dhaude » fre 29.12.2006 17:30

det er sikkert riktig at coconut er ustabilt til tider- men viss man sjekker opplysningene på sjølve maskina (eplet-om denne maskinen-mer info-maskinvare-på/av) står også mAh- full ladekapasitet der. Hos meg samsvarer verdiene der med coconut sine- kvar gang eg sjekka.

Når eg først er igang-eg har full ladekapasitet på 5134mAh, men det står fulladet i menylinja, mens det står 99%, 5119mAh i både coconut sin current battery charge, og i maskinvaren sin gjenværende kapasitets-opplysning.Er det nokon andre som opplever det samme?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav veparma » søn 11.02.2007 5:36

De tre/fire siste dagene har batteriet mitt óg begynt å synke... Får man erstattet batteriet? Hvor mye vil det evt. koste å få det fiksa?

Bilde
Bilde
medlem i 223 måneder
 

Innleggav eyslars » søn 11.02.2007 10:45

Kjøpte min MacBook Pro rett før sommerferien og har ikke vært spesielt flink til å kalibrere men er tålelig fornøyd med batteriet.

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Polymorph » søn 11.02.2007 11:24

Du kan helt fint stole på Coconut Batteri.

Det den gjør er å vise deg bedre grafisk fremstilt det som vises under "Power" i "about this Mac".

Den kalkulerer så prosenten for deg.

However, det betyr ikke at den viser riktige mAh-tall - men det betyr bare også at Tiger ikke viser riktige tall.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Linge » søn 11.02.2007 11:34

Alle batterier blir dårligere over tid, etter lang tids bruk må nok alle som vil ha litt brukstid på batteriet skifte det ut, slik er det på mobilen, bilen osv.

Det står litt om batteri på apple sine macbook sider, http://discussions.apple.com/index.jspa

Er batteriet dødt, med sort kryss der batteri ikonet er, så er det gåent. Rødt kryss kan fikses.

Ellers koster batteriet ca 7-800 kroner, blir levert på få dager.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav osmundsen » søn 11.02.2007 11:42

Min 4måned gamle macbook har gjennomgått 80 cycles og har en batterikapasitet på OVER 100%, så etter min mening er det vel mye fall i ditt tilfelle! Men har hør at dersom du kalibrerer maskinen viser det ett mer nøyaktig tall.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Nicolaieg » søn 11.02.2007 14:21

Jeg har hatt min i 11 mnd og den ligger på 94%. Det er vel ikke dårligt? :-)

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav DarkDog » søn 11.02.2007 14:27

3 mnd gammel

74 cycles

health 100%


:rolls eyes:
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Alfred.Woodden » søn 11.02.2007 14:50

podden skrev:min mac har vært igjennom 239 lade sykluser og er nede på 81% så jeg vil tro noe ikke er som det skal!


Min Pb 12" har gått gjennom 290 ladesykluser, og jeg har kun 27% igjen, jeg! Temmelig irriterende at dette varierer så sterkt fra maskin til maskin.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav veparma » søn 11.02.2007 15:00

Men det er vel batteriet det er noe galt med? (Kan ingen ting om dette) Kan det fikses ved å bytte batteri? Må man betale full pris for det nye batteriet?
medlem i 223 måneder
 

Innleggav TheX » søn 11.02.2007 15:03

Jeg har gått igjennom 474 sykluser, og har 33% igjen, etter 19 måneder.
Ganske kjipt, men jeg tror at en av hovedfaktorene til nedgangen, er at maskinen har ligget på coveret (Incase) nesten hele tida mens jeg har brukt den. Anbefales ikke!

Du kan stole på CoconutBattery dersom den viser omtrentlig det samme tallet hver dag i en uke. Dersom den plutselig en dag har gått ned fra 99 til 93, er det ingen grunn til å frykte. Prøv igjen senere på dagen, og da kan det hende at den viser 101% (som den har vist på min venn, Rory, sin maskin).

Det kan også nevnes at nytt batteri (i allefall fra Apple) koster ikke 700-800 kr som nevnt, men 1190 NOK.

Kjipern for meg. (Men, nå som batteriet, laderen og skjermen min er alle halvødelagte på iBooken min, vurderer jeg likegreit en ny en. (Batteriet er som nevnt over, laderen har overlevd en operasjon - nå er selve powersupplyet surret rundt med svart teip, og en kompis klarte å svinge stikkontakta fra maskinen min inn i skjermen. La oss si det sånn: Med untak av den svarte "blåveisen" i toppen av bildet, er det svært mange fine fargede streker rundt omkring. Ny skjerm koster 10000 fra Humac.
Men nå hoppet jeg visst litt av temaet.[/u]
Sist endret av TheX den søn 11.02.2007 15:15, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Iqgutten » søn 11.02.2007 15:10

Med en gang man installerer coconut battery vil det vise 100 %.. Men for å få det til å vise rettere må man kalibrere batteriet. Da vil det komme opp ca hva som er riktig.. Men det er ikke helt å stole på, så ta det med en klype salt..

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Alfred.Woodden » søn 11.02.2007 15:42

Kom plutlseig på at jeg aldri sjekket om PB-en min sitt batteri var kvalifisert for battery-exchange-program som det ble snakket om for noen måneder siden. Er det for sent å ta nytte av dette?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron