Ny skjerm til MacBook Pro

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Ny skjerm til MacBook Pro

Innleggav Jossenassen » lør 20.01.2007 21:10

Ja, nå har det utenkelige skjedd..
Skjermen min har sprukket øverst i høyre hjørne.. :-!
MacBook Pro 15,4"

Høres kanskje utrolig ut; Men aner ikke hvordan det har skjedd..
La den i dvale før jeg tok kvelden, våknet opp på morgenen og skulle printe ut noen dokumenter, så var den sprekt..
Uten så mye om og men sa Apple Support at det skulle gå på garantien og at jeg bare kunne levere den inn på InfoCare..

Nå derimot, som den er levert inn på service får jeg en kontrabeskjed;
Garantien dekker det ikke!! Regningen kommer på utrolige 13.500 :-! o_O

Noen som vet hvor jeg kan få bestilt skjerm online (Et trygt og seriøst sted) !?
Syns det er hårreisende å betale 13.500 for dette.

Takk for svar :)
medlem i 217 måneder
 

Innleggav kajac » lør 20.01.2007 21:22

Hvis Apple sier at garantien skal dekke det, så SKAL den det. Su må bare ikke gi opp.
Apple kan være sta på dette området, så stå på ditt.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Driveren » lør 20.01.2007 21:42

Sprekken skyldes sannsynligvis spenning i skjermen. Dette har oppstått under produskjonen av skjermen eller i monteringen. Sprekken kom anntakelig av at varmen fra maskina fikk skjermen til å utvide seg. (Det skal bare noen nanometer til hver gang så utløses spenningen og skjermen sprekker).

Apple skal selvfølgelig dekke dette over garantien, så sant det ikke er selvfoskyldt av deg. Tabben apple gjorde hvar å be deg reparere maskina, det hadde blitt langt billigere for de å levere en ny maskin.
(Kostnaden er lik produskjonsprisen) O:-)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Interessant - Takker :D

Innleggav Jossenassen » lør 20.01.2007 21:48

Dette var interessant informasjon..
Hadde jeg aldri hørt om.. Det kan nok bli godt materiale i saken jeg fører mot Apple nå.. :)
Noen artikkel el sted du kan referere til med denne infoen!?

Tusen hjertelig :):)
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Driveren » man 22.01.2007 0:27

Har nok ingen artikkel å vise til. Bare generelle fysikk kunnskaper fra Gymnaset og en del matriallære fra ing. høgskole.

Men husk spenningen i skjermen har sannsynligvis oppstått under produksjoen av den, evt under monteringen. Bevis det kan koste skjorta, men snakk med noen på ofiiceline. O:-)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav therock » tor 25.01.2007 18:35

Har du bilde av sprekken?

Er litt tvilende til den utvidelsesteorien. Skjermen er jo ikke av glass, og hvis du bøyer litt på skjermen så ser du jo at LCD'en er ganske bøyelig. Hadde den vært av glass ville jeg vært enig...
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Blomvik » tor 25.01.2007 18:45

Therock: Jeg synset det faktisk hørest ganske sansynlig ut, med tanke på at Det har sneket med seg ganske mange produksjonsfeil på Macer opp igjennom årene. Har du en bedre teori?
Sist endret av Blomvik den tor 25.01.2007 19:56, endret 1 gang
medlem i 228 måneder
 

Innleggav therock » tor 25.01.2007 18:49

I 99 av 100 tilfeller er sprekker i LCD-skjermer forårsaket av bruker. Er en grunn til at LCD-skjermen (og andre "utvendige" deler) ikke automatisk dekkes av garanti.

Teorier kan være fall i bakken, klemt noe mellom skjerm og tastatur, press fra bakside av skjerm når maskinen ligger i en sekk etc.
medlem i 248 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]