Reklamasjonsrett?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Har jeg reklamasjonsrett på denne?

Ja
13
76%
Nei
4
24%
 
Antall stemmer : 17

Reklamasjonsrett?

Innleggav Gaijin » søn 11.02.2007 22:31

Dette gjelder ikke en Mac, men ettersom folk her er ganske flinke til dette, så spør jeg dere. Håper ingen moderator stenger denne tråden.

Min Panasonic VHS/DVD combo sluttet å virke i dag. Den er litt over 2 år gammel. Ifølge forbrukertvistutvalget er DVD spiller en type vare som forventes å vare lenger enn 2 år, og har dermed 5 års reklamasjon.

I en lignende sak med en PS2 ble Elkjøp dømt til å gi kjøper en ny PS2 da den første sluttet å funke etter 2 år.

Min mening er at jeg har en ganske god sak til å få reparert denne gratis ifølge reklamasjonsretten. Eller kan jeg kreve omlevering?

Hva mener dere?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav arveT » søn 11.02.2007 23:06

Spørsmålet er om det er din feil eller ikke... Hvis det er en slitasje eller feil i selve produktet som har forårsaket at den ikke virker har du helt klart reklamasjonsrett. Hvis det derimot er beviselig at du har på en eller annen måte ødelagt spilleren, må du betale for reperasjonen (hvis du leverer inn spilleren, må selger på forhånd avtale om det skal koste noe for reprasjonen)
Les Forbrukerguiden for yterlige info om reklamasjonsretten
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Gaijin » søn 11.02.2007 23:13

Den har stått på samme stedet i 2 år og spilt dvd filmer. Det må vel kunne kalles vanlig bruk? Og det skal den vel kunne tåle?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Gaijin » man 12.02.2007 12:19

Oppdatering til dere.

Både Elkjøp og Hærland Service gikk uten diskusjon med på at denne skulle repareres i henhold til reklamasjonsretten.

Så dere som stemte nei.....tok altså feil.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]