Løs skjerm og seig museknapp

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Løs skjerm og seig museknapp

Innleggav MadHatter » tir 20.02.2007 15:36

Jeg kjøpte denne maskinen i oktober i fjor og da jeg fikk den var museknappen litt seig, men jeg trodde det var normalt så orket ikke stresse noe med det. Maskinen ble OGSÅ levert med løs litt skjerm, slik at når den er klappet sammen kan jeg skyve på den, dette fører til slitasje rundt tastaturet :-/

Jeg vet jeg har vært slapp, men er det for sent å gjøre noe med det nå? Eplehuset og Apple vil vel tro at dette har kommet senere? :'(

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav petterandreas » tir 20.02.2007 17:18

Om du ikke kan dokumentere det, vil de nok ikke tro deg der dessverre :-/
men skader ikke å prøve da?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav tommyeggen » tir 20.02.2007 17:43

Jeg har samme problemet med skjermen.. Men går dette på garantien?

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav MadHatter » tir 20.02.2007 18:08

Isjda, skal ringe Eplehuset og høre... Det med skjermen er vel værst, så den MÅ jeg få fikset :-/

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav chrleon » tir 20.02.2007 18:41

uansett har du 5 års reklamasjon og minst 2 års garanti,
når du kjøpte hos Eplehuset / Apple.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav MadHatter » tir 20.02.2007 18:48

Så bra! Maskinen er jo behandlet bra, aldri mistet den i bakken and so on så den løse skjermen er vel noe unormalt som bør kunne være tema for reklamasjon (:)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav lillesky » tir 20.03.2007 21:27

Hvordan gikk det?

Jeg har ikke hatt problemer med skjermen på min MacBook Pro 17" (enda), men hatt problemer med batteri (smeltet) og ledning.

Uansett, så ville jeg har ringt til Apple og hørt hva de sier om saken.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav tmn » tir 20.03.2007 21:37

Jeg har "løs" skjerm på macbooken... Resten 30 klassekamerater av meg har løs skjerm på macbooken.. Kan skyve den 1-2 mm ellernoe fram og tilbake når den er klappet igjen.

Hvis det er det du sikter på så er det vel normalt. Ingen slitasje på noe taster her.

Men vis det er noe verre så bør du nok kontakte en epleforhandler for å få fikset det.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav arveT » tir 20.03.2007 21:39

chrleon skrev:uansett har du 5 års reklamasjon og minst 2 års garanti,
når du kjøpte hos Eplehuset / Apple.

Du får vel ikke mer garanti enn "standard" garantien på 1år med mindre du har kjøpt ProtectionPlan som gir garanti på tre år

(Reklamasjonsretten på 5år gjelder uansett ved alle kjøp i norge/nosk nettbutikk, så du kan benytte deg av den uansett)
medlem i 229 måneder
 

Innleggav chrleon » tir 20.03.2007 22:04

hæ?

i følge forbrukerkjøpsløven har man alltid minimum to års reklamasjonsrett på alt som kjøpes fra firma som driver forretning i Norge. At Apple får folk til å tro annerledes er skurkefakter.

Du får vel ikke mer garanti enn "standard" garantien på 1år med mindre du har kjøpt ProtectionPlan som gir garanti på tre år

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav MadHatter » tir 20.03.2007 22:20

tmn skrev:Jeg har "løs" skjerm på macbooken... Resten 30 klassekamerater av meg har løs skjerm på macbooken.. Kan skyve den 1-2 mm ellernoe fram og tilbake når den er klappet igjen.


Der har du det :-) Da er det vel ikke noe jeg trenger å stresse med, museknappen bruker jeg aldri uansett så er ikke så farlig. Touch pad og bluetooth-mus er fine ting :-)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]