Garanti og Apple Store?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Garanti og Apple Store?

Innleggav Twinrehz » fre 09.03.2007 13:31

Har et mindre problem med noen høretelefoner jeg bestilte fra Apple Store. På Apple Store virker det som at de anbefaler å kontakte produsenten om garantisaker og lignende, så jeg sendte mail til de som har produsert produktet, og spurte hva de mente om saken. De mente at det troligvis var noe galt med produktet, og må henvende meg til de jeg kjøpte produktet av.

Og da er jeg jo like langt... Men i følge den norske forbrukerloven skal jeg bare forholde meg til de jeg har kjøpt produktet av.

Men hvor mye koster det å ringe Apple Store? Eller er det det dyre 815 00 158 jeg må bruke? Og hvor mye koster i så fall det?
medlem i 219 måneder
 

Innleggav kolby » fre 09.03.2007 13:50

Det står i den øverste tråden i kategorien.

Telefonnummer til Apple Support.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav kandahar » lør 10.03.2007 18:24

Dersom dette ikke er et apple.produkt nytter det ikke å ringe apple support. Du må enten ringe apple store eller produsent. Apple support hjelper deg kun med produkter produsert av apple.
medlem i 205 måneder
 

Norsk Garanti gjelder

Innleggav Dykkeren » lør 10.03.2007 18:46

Hvis du kjøper 1 produkt hos Apple Store, som ikke er produsert av Apple er det fremdels Apple Store som er det rette stedet å reklamere. Norsk kjøpslov beskytter kjøper på dette punktet, om Apple Store sier at du må henvende deg til produsent, så er dette direkte feil ! Man trenger kun å forholde seg til butikken hvor varen er kjøpt, og ikke godta å bli sendt mellom produsent og forhandler.
medlem i 206 måneder
 

Innleggav keiserjohn » lør 10.03.2007 18:51

Ifølge kjøpsloven, trenger du ikke å forholde deg til andre enn dem du har kjøpt det hos.

"En bør først rette kravet mot selgeren, men det er også en viss adgang til å rette krav mot produsenten, importøren o.a., dvs. selgersiden, hvis gjenstanden er mangelfull. Dette kan være særlig aktuelt hvis selgeren er gått konkurs."

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Twinrehz » man 12.03.2007 22:32

Jeg vet, jeg bare lurte på om det var Apple Support eller Apple Store jeg skulle ringe.

Men koster det mye å ringe Apple Store?
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Gaijin » man 12.03.2007 22:57

Du skal ringe til Apple Store, og det koster ikke noe.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Twinrehz » man 12.03.2007 23:31

Okei, da takker jeg for hjelpen, så håper jeg på medvind! :-D
medlem i 219 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]