Macbook "summing" ++

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Macbook "summing" ++

Innleggav Eivind123 » ons 21.03.2007 21:24

Hei!

Jeg merket idag at min macbook har en sånn "summe" lyd også innimellom oppholder summelyden og det kommer et lite klikk. Summinga og alt er mye høyere da jeg kobler til strømmen.. Det skal vel ikke være slik?
Bør jeg kontakte Apple?

Hva er eventuelt feil?
medlem i 205 måneder
 

Innleggav Øysteinh » ons 21.03.2007 21:54

Dette høres ut som Whine/Buzz v.2, som typisk "henger" igjen på tidligere C1D-prosessorer etter Logic Board-bytte.

Hadde selv Whine/Buzz v.1 på min C1D, men byttet hovedkort.
(Med v.1 mener jeg den lyden som er en ganske kraftig whine som oppstår når prosessoren går i såkalt "idle" mode. Typiske fikser har vært kjøring av Photobooth, evt. en liten belastning av prosessoren slik at den aldri går inn i denne "idle"-moden.) Mesteparten av lyden forsvant altså, men er ikke helt bort.

Byttet som sagt hovedkort i fjor, og ble opplyst om at det meste av lyden var forsvunnet - men ved tilkobling til strøm kunne man fremdeles høre en svakere summelyd, den samme som du refererer til. Jeg ventet lenge på en evt. firmware-oppgradering, men så meg i går lei på denne lyden og kontaktet Apple Support. Grunnet maskinens reperasjonshistorie valgte Apple å gi meg en ny maskin.
Karen hos Applesupport nevnte en viss toleransegrense som de opererer med når det gjelder nevnte lyder, men jeg stod på kravene og ba om en løsning.

Håper dette gir noe klarhet i saken.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]