Dårlig batteri på MBP

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Dårlig batteri på MBP

Innleggav Govva » søn 25.03.2007 21:37

Har en 10 mnd gammel macBook pro 17, som jeg er kjempefornøyd med, men plutselig her en ble batteriet veldig dårlig, og den slår av allerede ved 40 % uten noe advarsel. Har kalibret batteriet med jevne mellomrom. Tok kontakt med appelhuset i Oslo, hvor jeg har kjøp maskinen, men dem henviser meg bare til Apple support, eller komme med maskinen til dem (fra Finnmark) Anledningen til at kjøpte maskinen fra eplehuset var at da hadde jeg noen å forholde meg til om noe gikk galt. Jeg mener det selgers ansvar om noe blir feil, og at eplehuset burde sende meg ett nytt batteri, uten at jeg må gå veien om apple support.
Kan ikke sende maskinen i fra meg, da den er daglig i bruk

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Mr.Graham » søn 25.03.2007 21:42

Jeg slet med et batteri på min MBP 15.4" som plutselig ble veldig dårlig (ca. 25%) selv om jeg hadde kalibrert det. Ringte Apple-support, traff en hyggelig svensk jente som guidet meg gjennom en feilmeldingsrapportering og etter femten minutter på telefon hadde hun konstatert at batteriet var dårligere enn det skulle være og bestilt et nytt som kom med UPS fire dager senere. Det gamle batteriet skulle bare sendes tilbake. Nå bor jeg i Oslo-området, men det burde ikke være håpløst for deg å få gjort det samme, hvis batteriet er for dårlig.
medlem i 224 måneder
 

Innleggav grandiflora » søn 25.03.2007 22:15

Samme problemet her. En kjapp telefon til Apple, rask feilsøking - batteriet kom med UPS dagen etterpå! Det beste er at du ikke trenger å sende fra deg noe, det eneste du må gjør er å returnere det ødelagte batteriet til Apple i etterkant.
medlem i 209 måneder
 

Innleggav thomasb » man 26.03.2007 0:14

Goova: Ta en titt på følgende tråd :)
http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=43974

Ring Apple og få batteriet ditt byttet.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Govva » søn 01.04.2007 23:40

Ringte apple, og dem har sendt nytt batteri

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]