Installasjons DVD'er

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Installasjons DVD'er

Innleggav lahgoon » tir 27.03.2007 22:35

Hvis man har lagt Installasjons DVD'ene til en Mac iBook G4 PPC på et sted der ustabile småsøsken har fått tak i dem og ødelagt dem... Og Mac'en er totalt ..... Ødelagt i software.... Hva gjør man da?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav kolby » tir 27.03.2007 22:36

Kjøper seg nye installasjons-DVDer.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav lahgoon » tir 27.03.2007 23:55

Off... Er veldig dyrt det for en student... Man kan ikke sende inn de ødelagte å få tilsendt nye eller noe da?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav kolby » tir 27.03.2007 23:56

Det er nok ikke mange bedrifter her i verden som praktiserer det at man kan sende inn produktene man ødelegger selv for å få nye. Da hadde mange norske ungdommer sendt inn mobilene sine etter en god helg. :)

Det er en del som selger Tiger til en billig penge, særlig nå som Leopard kommer snart.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav lahgoon » ons 28.03.2007 1:03

Skjønner godt hva du mener, men det er ikke selve iBook jeg sku sende inn da, men var mer snakk om 2 dvd plater for sikkert 8kr pr stk. Men uansett, kan min iBook G4 PPC bruke Leopard da?

Har beklagligvis ikke brukt mac så mye i det siste, mer linux så ikke lest nyheter heller, så vet du noe om når det er anntatt at Leopard er ute?

Svaret ditt var en dårlig nyhet for meg, siden det vil koste meg 1000kr, men nå slipper jeg ivertfall å lure på det noe mer så takker for hjelpen :-)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav ak » ons 28.03.2007 1:21

Hm, jeg har fått både nye spill og operativsystem CDer (riktignok ikke Apple). Kopi av kvittering + ødelagt CD var det som skulle til i begge tilfeller.

Skader ikke å ringe.
Sist endret av ak den ons 28.03.2007 1:23, endret 2 ganger.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Judas » ons 28.03.2007 1:21

Om det er riper på overflata så kan det vera ein ide å prøve å kopiere dei. Ein laser kan lesa forbi ripene på ein dvd og du kan vera heldig og ende opp med to installasjons dvd´ar som er akkurat som nye :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav kolby » ons 28.03.2007 1:36

Du kan prøve det ak foreslår, kanskje du er heldig. Selv har jeg opplevd det motsatte, venner og jeg selv (riktignok ikke Apple).

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav lahgoon » ons 28.03.2007 2:18

Judas skrev:Om det er riper på overflata så kan det vera ein ide å prøve å kopiere dei. Ein laser kan lesa forbi ripene på ein dvd og du kan vera heldig og ende opp med to installasjons dvd´ar som er akkurat som nye :-)


Har beklagligvis prøvd det... Men funker ikke... Det som jeg synnes var skikkelig rart, var at helt ytterst på dvd'ene ser det nermere ut som om det er sølvfolie på dvd'ene, som om.. Dem skulle ha blitt smålig smelta, for så tørka og ripa opp... Skjønner ikke hvordan folk har fått det til...


Det å ringe support har jeg også prøvd... 1000kr...

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav wiktor32 » ons 28.03.2007 2:33

Jeg kjøpte de innstalasjons diskene ved en feil for 1 1/2 uke siden, skulle egentlig hatt til macbook pro. Kan kjøpe mine om du er interesert?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav lahgoon » ons 28.03.2007 2:53

wiktor32 skrev:Jeg kjøpte de innstalasjons diskene ved en feil for 1 1/2 uke siden, skulle egentlig hatt til macbook pro. Kan kjøpe mine om du er interesert?


Virker interessangt, Men er installasjons dvd'ene PPC da? For jeg har en "gammel" mac, som vil si at den har en PowerPC prosessor...

Vil gjerne kjøpe om det fungerer for ppc.. Men må vente til neste stipend kommer :-P

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav wiktor32 » ons 28.03.2007 3:20

De skal være til G3, G4 og G5 versjonene om jeg ikke husker helt feil. Har kun hatt intel og vet at de ikke funker på den.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav lahgoon » ons 28.03.2007 5:04

Send meg en PM med email og hvor mye du vil ha for den da, så får vi se ann den 15 April når stipendet kommer..

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav grandiflora » ons 28.03.2007 8:20

Jeg plukket opp et sett med slike installasjonsdisker på eBay for en slikk og ingenting. Mener jeg betalte snaue $30 for å få de til Norge. Fordelen er jo at (i motsetning til Tiger), så kommer de også med iLife. Macnn.com og Macrumors.com er også steder som er greie å lete, det er gjerne plenty av folk som er villig til å selge sine.
medlem i 208 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]