Elendig Mac-opplevelse

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Elendig Mac-opplevelse

Innleggav howien » man 16.04.2007 17:10

Kjøpte ny Macbook Pro i desember på nettet og fikk tidligere i måneden problemer med at ladingen sluttet å fungere. Stakk innom en Apple-butikk og etter litt overflatisk analysearbeid satt de opp en avtale hos den såkalte Genius baren for nærmere undersøkelser. Alt dette på tross av at jeg sa jeg hadde prøvd alt av resets og andre tiltakt beskrevet på hjemmesiden. Da jeg ankom stedet i dag gikk fyren gjennom de samme stegene (!) og sa at jeg måtte levere laptopen inn da han ikke fant ut hva problemet var.

Jeg hadde ikke planlagt å gjøre det og hadde derfor ikke tatt backup. Heller ikke hadde jeg planlagt å være uten laptop i +/- 10 dager. Dette er elendig med tanke på at dette er en 4 måneder gammel maskin. Er problemet så sjelden som de vil ha det til burde de sørget for ny laptop. Når jeg tillegg ved sist besøk sa jeg skulle på ferie og kunne levert den inn allerede da, men måtte booke ny time, gjør det hele greia mer meningsløs.

10 dager uten? As if. Latterlig.
medlem i 204 måneder
 

Innleggav clark nova » man 16.04.2007 17:13

Urk, har du ikke bare lyst til å skrike og banne?

Clark

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav kolby » man 16.04.2007 17:15

Dette har da lite med selve Mac-opplevelsen din å gjøre? At hardware kan ha og få feil er ikke akkurat en sjokkopplysning.
Du har ikke hatt en elendig livs-opplevelse bare fordi du brekker armen som tiåring? ;)

Av det du sier så virker det ikke som at det var et problem med batteriet, ettersom det hadde tatt ett minutt å fikse. Men hvis det derimot er et problem som sitter i ladefunksjonen på maskinen, så kan du ikke regne med at det blir fikset på stedet. Da er det vanlig å måtte levere inn maskinen/produktet til reperasjon, noe som kan ta flere dager alt ettersom hvilke dager det er snakk om, antall reperatører tilgjengelig, kø, prioritering, generelt papirarbeid. Du kunne også spurt pent om de hadde en lånemaskin å gi deg.

Det er aldri moro å oppleve slike ting, men det skjer – uansett om du kjøper deg et kjøleskap eller en bil.
Sist endret av kolby den man 16.04.2007 17:16, endret 1 gang

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Polymorph » man 16.04.2007 17:16

Merkelig at de ikke testet med en alternativ lader?

Eller gjorde de det?

Dårlig service er noe vi lider rundt omkring, desverre, også i kjeder.
Servicen hos Humac i Drammen, f.eks., er fenomenal, mens i Vika er det litt mer lunkent.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]