Eplehuset i Operapassasjen. Thumbs up!

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Innleggav Zzmukhan » ons 18.04.2007 20:29

Blir kanskje litt rart å kritisere Humac generelt. En butikk i Oslo kan ha dårlig service, men et annet sted i landet kan servicen være på topp. Det kan jo selvfølgelig også komme an på hvilken av de ansatte som hjelper deg.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav bambini » ons 18.04.2007 20:37

Tilbakemeldinger som dette blir fort veldig subjektive, men kan være en grei tilbakemelding til butikkene, om de nå heter humac eller eplehuset.

Jeg for min del har aldri opplevd verken noen spesielt god eller dårlig service på humac, men så handler jeg heller ikke der.

De er jo dyrere enn de fleste andre og kan i alle fall ikke påberope seg å "ha rett" til det fordi de er bedre på service enn eplehuset. Så jeg handler selvsagt på eplehuset som er like god på service, har samme utvalg til oss vanlige forbrukere OG som er BILLIGST :)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Driveren » ons 18.04.2007 20:39

Nå har faktisk humac en butikk på Ukkevål stadion (tidligere mac and carry). Der oppe har det aldri vært noe problem å få hjelp.

Angående renkle rep. så er det noe som en selger helst ikke skal utføre, det skal overlates til kyndige personer, noe epplehuset tydligvis har. O:-)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » ons 18.04.2007 21:16

Jeg synes det er knallbra at folk faktisk skriver innlegg for å fortelle om en positiv opplevelse de har hatt, i stedet for å bare åpne munnen når de har opplevd noe kjipt... Men hvorfor skal folk på død og liv hoppe inn i tråden og klage på noe annet?

Er det så fordømt nødvendig å være sur og tverr og klage på alt og alle hele tiden? Hvorfor ikke bare glede seg over at andre har hatt en positiv opplevelse, og heller bare si «ja, de må jeg prøve» i stedet for å la sitt bidrag være noe slikt som «ja fy feite, ‹X› er noe dritt altså! Jeg hater ‹X›! Død over ‹X›!»

Kommer overhodet ikke noe konstruktivt ut av det. Virker som om noen bare har bestemt seg for å lage kvalme og spre møkk, og samtidig har bestemt seg for å holde kjeft så snart det er snakk om noe positivt.

Jeg har både positive og negative opplevelser med begge parter. Men jeg går ikke av skaftet og skriver masse negativt om X når noen skriver positivt om Y.

Merkelig det der med at det er en haug med enige mennesker når det er noe negativt, og når noen skriver noe positivt er det en haug med mennesker som skal skrive noe negativt om noe liknende.
Nordmenn må være verdens kjipeste folkeslag. Surere og mer bakstreverske mennesker har jeg ikke vært borti.

Til Topic: Jeg kan vel egentlig si at jeg har hatt blandede erfaringer med Eplehuset og Humac de gangene jeg har hatt med de å gjøre som kunde. Jeg skal ikke gå lenger inn på det, men noen av tingene er jeg faktisk litt overrasket over at de i det hele tatt gikk med på. Andre ting var jeg rimelig overrasket over at de nektet på. Noen eksempler var rimelig like, og det har tydeligvis utrolig mye å si hvilke mennesker man snakker med. Jeg får bare si «Thumbs up» til trådstarter for å lage en utelukkende positiv tråd, og «Thumbs down» til mange av dere andre for å forsure tråden ved å utelukkende skrive om negative opplevelser med noe som egentlig ikke er relatert.

Edit til dere som mener den ene eller den andre kjeden er kjip: Så si det til de da vel... Skriv et saklig (selv om det kanskje er vanskelig) brev til de respektive hovedkontorene, så kan faktisk de som sitter oppi høyden gjøre noe med dette. At dere sitter her og surver til hverandre har ingen hensikt...

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Twinrehz » ons 18.04.2007 21:28

Med unntak av litt lang ventetid (troligvis fordi de skulle teste om den ekstra RAM-brikken de satte i, fungerte som det skulle), har jeg ingenting å klage på når det gjelder Eplehuset. Faktisk bra fornøyd med Apple Support og.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav TopDog » ons 18.04.2007 21:29

Jeg har handlet en god del på både Eplehuset og Humac (Oslo City).

Eneste gang jeg har måttet reklamere, var på Humac, og de var eksemplariske på service-vennlighet.

Alle kan i en opphetet diskusjon oppleve å føle seg dårlig behandlet, treffe på en kundebehandler som har en dårlig dag, e.l., men det betyr ikke at hele butikken er noe dritt og at man bør holde seg unna.

Uansett er det bedre å handle i en butikk der noe av inntekten går til norske eiere/ansatte, enn på Apple Store, der 100% av inntekten går ut av landet.

Just my 2C.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Ingunn » ons 18.04.2007 21:32

Jeg helt enig med NiHon her. Når noen skriver om en positiv opplevelse blir det faktisk off-topic å nevne en negativ opplevelse hos noen andre. Dette er urettferdig både på vegne av trådstarter og forumet generelt. For min del har jeg aldri vært kunde hos Eplehuset, men er veldig glad for at de har såpass god service som mange av brukerne kan fortelle oss (Dere er så søte når dere smiler!) (flowers)

Personlig har jeg veldig god erfaring med Humac og InfoGrafikk, og ingenting har noen gang vært et problem.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav gunnarmex » ons 18.04.2007 22:38

Til NiHon vil jeg si dette:
Om ingen klager på at det er dårlig service et sted, det være seg Humac, restauranter eller bilverksteder så vil det heller aldri bli bedre. Det er en menneskerett å klage på dårlig service, og det har ingen ting med å rotte seg sammen for å surmule å gjøre. Personlig har jeg handlet hos Mac&Carry (nå Humac) i mange år og har vært fornøyd med responsen og servicen. Men i det siste har det blitt betraktelig dårligere, og da mener jeg at man har all grunn til å klage. Jeg sendte også en epost til Humacs hovedkontor i Oslo angående min sak som er nevt tidligere i denne tråden, men har ikke fått noe svar på den.

Det er tross alt vi kunder som betaler lønna til de som står bak disken i en hvilken som helst butikk, og da må de tåle at vi stiller visse krav til service og oppfølging. At andre har positive erfaringer er greit, flott at de sier det, men at vi skal holde kjeft når vi får dårlig service ser jeg ingen grunn til. Det heter at "Kunden har alltid rett", men det tror jeg i veldig mange tilfeller er glemt i butikk-Norge, tragisk nok.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav TopDog » ons 18.04.2007 22:49

Klart man skal si ifra når man føler seg dårlig behandlet av en butikk.

Men gjenntatte "sutre-tråder" på et uavhengig brukerforum som er ment som et kreativt og positivt sted, tjener ingen nytte.

Tro ikke at adm. dir i Humac sitter og leser en 10 siders sutretråd om noens iPod problemer.

Det som funker er å skrive skriftlig brev, evt ta kontakt med forbrukerombudet eller lignende.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Cybbe » ons 18.04.2007 23:08

En tråd som omhandler tilbakemeldinger om butikkopplevelser, selv om den tar utgangspunkt i en positiv opplevelse, kan da umulig være helt galt sted å ta opp andre tilbakemeldinger og opplevelser enn måte ha, selv om de måtte ha et annet fortegn?

Denne tråden begynte som en utveksling av erfaringer. Spesielt off-topic er det ikke å utveksle ytterliggere erfaringer enn den tråden begynte med, og om kun positive opplevelser skal være legitimt å komme med blir tråder lik denne direkte misvisende (selv om det ikke har kommet frem negative opplevelser om Eplehuset her).

Hijacking av tråden, javel og ok, men man burde ha såpass takhøyde når kundebehandling i en Oslo-butikk tas opp at kundebehandling i andre Oslo-butikker også er greit å komme med.

(Men dette er jeg helt enig med er off topic).

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Ogga » fre 20.04.2007 10:54

Til NiHon: Det morsomme med innlegget ditt er at du faller i din egen felle. Du går ut mot dem du mener har forsøplet tråden, men så er det jo faktisk du selv som sprer dårlig stemning.

Det er også latterlig å se at du inntar bedreviterrollen og opptrer som moralens vokter. På hvilket grunnlag kan du bestemme hva som skal diskuteres? Innlegg som ditt bidrar ikke til annet enn forsuring av stemningen på forumet.
medlem i 223 måneder
 

Forrige

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]