Apple Support Suger!

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Apple Support Suger!

Innleggav Lill345 » man 23.04.2007 15:48

Ringte til Apple Support fordi tastaturet og styrefalten på MacBooken min slutter å reagere.

Har snakket med AS flere ganger, grunnet misfarging der du hviler hendene på MB og fordi MB skrudde seg av av seg selv.

Har aldri tidligere fått høre at jeg må betale 300 og noe (selvom jeg vet det fra nettsidene), enda jeg har som sagt snakket med dem mange ganger tidligere, og hu svenske trollet jeg snakka med, la faen meg på!!! Jævla dritt!!!! >:-o

Og jeg var mye mer hyggelig enn jeg virker som nå :-P

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Twinrehz » man 23.04.2007 15:58

Min erfaring med Apple Support er veldig god, men så fikk jeg en bra konsulent og da.

Det du bør prøve er å ringe igjen, og håpe på at du får snakke med noen andre.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Wolfgang » man 23.04.2007 16:02

og derfor handler jeg hos Eplehuset.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav MrCrox » man 23.04.2007 16:03

Jeg har opplevd Apple Support som villige til å hjelpe, og Eplehuset som det stikk motsatte. Noe mer sidrumpa sørvis enn Eplehuset i Trondheim skal du lete lenge etter.
medlem i 238 måneder
 

Innleggav segrov » man 23.04.2007 16:05

Ring og snakk med noen som snakker norsk.

Er det en svensk person, sier du at du ikek forstår svensk særlig godt.

PS: bare for å svare på han under her: Jeg hadde Applecare og fikk en splitter ny maskin etter at den gamle gikk i stykker etter 3 år. Det gjorde jo meg happy:)
Sist endret av segrov den man 23.04.2007 16:07, endret 1 gang
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Iqgutten » man 23.04.2007 16:05

ja.. Det suger å ringe til apple support.. Jeg kjøpte med apple care med macbooken min. Der står det 3 år GRATIS tlf support! Jeg hadde problem med macbooken at den slo seg av og sånn. Og jeg hadde 50 kr på mobilen.. Etter ca 5-10 min i tlf med han fyren så bryter det! Og jeg er tom for penger!!! Holdt på å klikke! Hele det apple care dritet er bare noe piss!

Sorry... men blir litt irritert med å tenke på at jeg betalte 1600 kr for det... :-/

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav sortebill » man 23.04.2007 16:07

Når du snakker med support å vil OPPNÅ noe, ikke bare klage er det viktig å bevare roen og være kontrollert uansett hvor irritert du blir, uansett hvor dårlig de behandler deg. Vær saklig. Å klage på telefon er vanskelig spesielt hvis du er ilter og sint.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Matt Idea » man 23.04.2007 16:14

Lill345: Supporten fra Apple via telefon er gratis, ikke tellerskrittene det koster å ringe til Apple support

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Lill345 » man 23.04.2007 16:20

vet jo det da.

Har som sagt ringt til AS endel ganger, og har for det meste snakket med hyggelige mennesker, men hu der kom bare med : "har du serienr? Ok, det koster 300 å få hjelp."

Jeg var nok kanskje litt kort mot a, men ikke kort nok til at hu skal legge på :rolls eyes:

Skal ringe tilbake senere, er litt for irritert nå :-p

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav admin » man 23.04.2007 16:32

Iqgutten skrev:Der står det 3 år GRATIS tlf support! Jeg hadde problem med macbooken at den slo seg av og sånn. Og jeg hadde 50 kr på mobilen.. Etter ca 5-10 min i tlf med han fyren så bryter det! Og jeg er tom for penger!!! Holdt på å klikke! Hele det apple care dritet er bare noe piss!


Du har tre års gratis telefonsupport. Apple tar seg ikke betalt for at du skal snakke med dem på support i tre år når du har Apple Care. Telenor/Netcom/Din mobilleverandør skal derimot ha betalt for at du ringer til et 815xx nummer. Det har aldri vært gratis å ringe 815 eller 800-nummer fra en mobiltelefon.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav therock » man 23.04.2007 17:12

De tar 359 kr betalt for å verifisere om det er software eller hardware som er problemet. Er det hardwarefeil dekkes det av garanti og du blir selvfølgelig ikke belastet. Er kun for sikkerhet, da VELDIG mange problemer er software og ikke hardware.

Har du f.eks prøvd noen feilsøkingssteg?
medlem i 248 måneder
 

Innleggav annern » man 23.04.2007 17:28

Jeg har vært nødt til å ringe apple support to ganger, og begge gangene har jeg fått en positiv opplevelse. Følte jeg måtte bidra til statistikken...

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]