Tastaturmerke på skjermen

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Tastaturmerke på skjermen

Innleggav fredrik89 » tir 01.05.2007 12:24

Har en MacBook Pro, halvt år gammel, som jeg skal levere inn til reperasjon pga problemer med tastaturet. Siden den først skal inn hadde jeg tenkt å få de til å se på en rekke småting jeg irriterer meg over.

Ett av de er tastaturmerke på skjermen. Dvs at jeg kan se merker etter tastaturet når jeg ser på skjermen i en bestemt vinkel. Er det ikke slik at tastaturet ikke skal være i berøring med skjermen når den er lukket? Trodde MacBook Pro var konstruert slik at man slapp dette problemet. Eller? Bør dette klages på?
medlem i 211 måneder
 

Innleggav abiectus » tir 01.05.2007 12:32

Hvis det er horisontale striper på skjermen er desverre dette ganske vanlig, men la meg presisere at dette ikke er noe mac fenomen.
Det er vel så vanlig på Windows baserte maskiner.

Ofte kommer dette etter en tids bruk. Hvis du har maskinen i en sekk eller veske sammen med andre ting, kan skjermlokket få et press som gjør at selve skjermen kommer i berøring med tastaturet. Som sagt.. det er mange som opplever dette fenomenet.

Tviler på at du vil få noe på garanti, da dette sannsynligvis går på bruksmønsteret til kunden.

Beste løsning for å unngå slike striper er å kjøpe deg en Gimp matte eller for eksempel bruke den som følger med maskinen (så lenge den er like hel da..). Disse legges imellom tastatur og skjerm og sikrer at du ikke vil oppleve slike ting i fremtiden.

Ikke prøv å pusse/polere skjermen for å fjerne det du allerede har av merker, da ødelegger du skjermen før du vet ord av det.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav dicky_dick_dickens » tir 01.05.2007 12:57

det derr tastatur merket har eg på hele skjermen Thosiba skjermen min.
de kan se ut til at de e ett større åroblem på den enn på MBPen, i og med at eg ser de der merkene heletiden. med unntak av de gangene eg oppretter blinnhet ovenfor de...

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Øysteinh » tir 01.05.2007 13:48

Det er forøvrig Macbook (ikke pro) som er konstruert med nedfelt tastatur slik at man slipper dette problemet (stort sett).

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Gaijin » tir 01.05.2007 14:07

dicky_dick_dickens skrev:det derr tastatur merket har eg på hele skjermen Thosiba skjermen min.
de kan se ut til at de e ett større åroblem på den enn på MBPen, i og med at eg ser de der merkene heletiden. med unntak av de gangene eg oppretter blinnhet ovenfor de...


Tastaturet virker ikke noe særlig bra ser jeg. :-) Jeg måtte lese dette tre-fire ganger før jeg skjønte hva det stod.

Ikke vondt ment, men det er lettere å ta en post seriøst dersom man forstår litt av hva som står der.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Tastaturmerke på skjermen

Innleggav tesstess » man 28.01.2008 21:51

Jeg har akkurat det samme problemet. Det ser ut som små bobler på skjermen.. De var der når jeg fikk MacBooken min. Er det noe som kan gå på garantien? Jeg klarer vel neppe å bevise at det var der når jeg fikk den. Har også en sprekk på venstre side rundt hele hjørnet, som også var der når jeg fikk den. Kanskje litt dumt av meg å ikke klage med en gang... :-/
medlem i 194 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]