dritt support!

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

dritt support!

Innleggav dk » tor 21.06.2007 10:30

gøy å sitte på support i 30 minutter for en enkel reklamasjon. ender med at samtalen koster mer for meg enn det ville gjort å bare blåse i reklamasjonen og heller kjøpe ny lader.

reklamasjon skal jo være gratis, men apples system har ingen rutiner for å refundere ringetid. så nok en gang driter apple i norsk lov.

hvor lenge skal de få holde på:(
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Polymorph » tor 21.06.2007 10:32

<3 Humac

Der er supporten betraktelig bedre.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav dk » tor 21.06.2007 10:34

nja. har kun gode erfaringer med eplehuset. der har jeg anbefalt jobben å kjøpe maskinene sine når de nå skal bytte ut parken sin.

applestore ble brukt pga ADC. aldri mer..
medlem i 215 måneder
 

Innleggav lazaron » tir 31.07.2007 16:46

Tips, Ring Applestore og be om og faa bli satt over til AppleCare.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav Millad » fre 24.08.2007 22:49

Dette skjedde med meg flere ganger værfall nå. Jeg venter 30 min, så blir det samtale brutt plutselig. Også ringer jeg igjen og igjen 3 ganger og venter lenge også prater jeg med en, og han sier jeg skal sette deg oger bare vent også kommer det musikk i 20 min også kommer endelig en !

Det er det samme med alle service folk du ringer, fra Siba, Elkjøp... dell !!!

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav ipmil » fre 24.08.2007 23:16

ikke helt enig der

gav dem maskinen min for rep og den kom tilbake med flere feil enn da jeg leverte den inn første gangen

Har prøvd tre ganger, men de klarr ikke rette opp i noen enkle feil med topcase og bezel og en tast de har ødelagt.

Gidder ikke sende den bort igjen så bruker den som den er..

OBS svar ang humac :-!

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

En smule overdrevet klaging

Innleggav Bankmann » fre 24.08.2007 23:33

Pris på lader 750 kr delt på 30 min = 25 kr pr. minutt. Hva slags telefonabonnement har du om jeg tørr spørre? Tellerskritt til Apple support med fasttelefon 0,39 kr pr min x 30 min = 11,70 kr. Dvs 1,56% av verdien til en ny lader. Du må sitte i nesten 5 timer i telefonen til Apple før du kunne kjøpt en ny lader for det du brukte i tellerskritt. Loven gir deg ikke krav på å få refundert tellerskritt heller.
medlem i 202 måneder
 

Innleggav ak » lør 25.08.2007 0:11

Noen folk tjener penger den tiden de ikke sitter i telefon.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Bankmann » lør 25.08.2007 0:23

Og noen folk klager unødvendig mye over lite.
medlem i 202 måneder
 

Innleggav dk » lør 25.08.2007 1:14

Bankmann:

1 - Noen abonnement har DYRE teller skritt til enkelte "spesialnummer" jo..

2 - Man har faktisk rett på å få refundert utgifter ved reklamasjon. Det står i Forbrukerkjøpsloven.

Om ikke det var nok, så er vel ikke du rette person til å komme med utsagnet "og noen folk klager unødvendig mye over lite" etter dine innlegg i denne tråden, er du vel?.. Pinlig.
medlem i 215 måneder
 

Usakelig

Innleggav Bankmann » lør 25.08.2007 1:28

1) Det er ikke Apples problem at du benytter deg av et dyrt abonnement
2) Skulle likt å vite hvor i Forbrukerkjøpsloven det står
3) Det er ikke jeg som klager her, men du, det må du da forstå
4) Prøv å holde deg litt mer saklig, jeg gidder ikke å fortsette denne diskusjonen siden du trekker det hele ned på et lavt nivå, prøv å behersk deg litt
medlem i 202 måneder
 

Innleggav masae » lør 25.08.2007 2:50

2)
I lov om forbukerkjøp (Forbrukerkjøpsloven) av 21.06.2002 står følgende i paragraf 30, første avsnitt: "Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren."

Videre står det i § 33, første avsnitt: "Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av at tingen har en mangel."

Dersom det er nødvendig at man må ringe et dyrt nummer for å kunne motta avhjelp, må selvfølgelig selger dekke disse utgiftene.

Videre, så er det faktisk kjempedyrt å ringe Applecare fra mobiltelefon, selv om du har "billige" abonnement. Jeg har selv et mobilabonnement jeg betaler 250 kroner i måneden bare for å ha, og har derfor veldig lave ringepriser. Å ringe Applecare med dette abonnementet koster 200 kroner i timen.
medlem i 222 måneder
 

Innleggav kandahar » lør 25.08.2007 14:47

Er man misfornøyd med prisene for å ringe, klager man til mobilleverandør, ikke til dem man ringer.
medlem i 205 måneder
 

Innleggav dk » lør 25.08.2007 23:54

er ikke misfornøyd med ringeprisene mine. er misfornøyd med at ENESTE alternativ for reklamasjon til apple er via telefon. og at man da i tillegg ikke har noe instrument på plass for å refundere kostnader man har hatt ved reklamasjonen, slik man har rett til i følge norsk lov. at det tar himla lang tid å få rettet opp i enkle saker hjelper heller ikke stort..

bankmann. du er ikke akkurat hva man kan kalle objektiv kilde i denne diskusjonen hvertfall:

Employer:
Apple
Position:
Tech support slave
Time Period:
October 2005 – October 2006
Location:
Cork, Ireland


på bakgrunn av at du faktisk har jobbet for apple blir det at du ikke har snøring på hva som står i FKL ikke spesielt imponerende. det bekrefter det de aller fleste sier etter kontakt med apple support. supporten til apple hadde sikkert ikke vært så ræva om man hadde lært sine ansatte FKL.
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Maxell » søn 26.08.2007 0:35

Hehe, knallbra siste innlegg.

Helt enig, Apple er jo ikke akkurat kjent for å hylle norsk lov. Det fikk vi vel bevist med det helvetet de lagde med iTunes og forbrukerrådet.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]